Hata amerikaner OK i Sverige?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2007-01-03 17:38:00
Lars Nilsson
Menar Du verkligen att så länge det finns andra läkare som går in så är det förståligt att vägra någon vård pga dennes nationalitet? Men om det inte finns någon annan läkare då? Är det bara då man kan överväga ta legtimationen eller krävs det dödsfall enligt Din moral?
Inlägg #2: Postat: 2007-01-03 17:41:00
Lars Nilsson
Klart läkaren är en stolle men det intressanta är inte denne som person utan mediernas tystnad. Dessa som annars är på hugget när det gäller allt som ens avlägset luktar diskriminering. Det gäller DO också!
Inlägg #3: Postat: 2007-01-03 18:04:00
Joakim Steneberg
Du förvränger som vanligt mina kommentarer. Jag har inte nämnt ordet "förstående". Men OK då.
Ge mig källan så skall jag försöka besvara dina hypotetiska påståenden! Halsbesvär, akut livsfara, va?
Har du någon förståelse för att ambulanser i Palestina tvingas köra långa omvägar, eller inte släpps in?
Att det ständigt dör nyfödda på grund av detta? Svar?
Inlägg #4: Postat: 2007-01-03 18:14:00
Joakim Steneberg
"Halsbesvär" var det ja och du pratar om "krävs det dödsfall"!
Tendentiöst Lars Nilsson, jag har heller inte protesterat mot ett straff.
Det finns mycket här i världen som inte sker korrekt enligt alla regler. Men där man kan ana känslomässiga aspekter som tar över. Och det finns inga bevis heller på att det är "OK att hata amerikaner" eller ens av media eller liknande. Helt taget ur luften! Vart vill du komma egentligen?
Inlägg #5: Postat: 2007-01-03 18:19:00
CMO
3/ Om amerikaner brukade utföra självmordsattacker på svenska vårdcentraler skulle läkarens beteende vara mer begripligt.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-03 18:35:00
Joakim Steneberg
Den här amerikanskan, hon hade väl möjligen inte varit utsatt för passiv rökning bara?
Inlägg #7: Postat: 2007-01-03 19:00:00
Lars Nilsson
3/ Ja, jag har förståelse för det. Men vad har det med sjukvård i Sverige att göra? Du bekräftar bara min tes om att det är OK att diskriminera amerikaner. 6/ Ett totalt hjärnsläpp från Din sida. Börja med att läsa min källhänvisning som finns i artikeln men som Du tydligen inte orkat med i ivern att försvara diskrimineringen.
Inlägg #8: Postat: 2007-01-03 19:02:00
Janne B
Det egendomliga i denna historia är att den aktuelle läkaren måste ha träffat tusentals patienter av vitt skilda modeller. Även amerikaner. Har han förolämpat och vanvårdat alla med "amerikansk" dialekt. Det fattas mkt i denna historia tycker jag...
Inlägg #9: Postat: 2007-01-03 19:06:00
Lars Nilsson
Säg som det är istället mer rent ut. Du tycker nog som Franklin är det är helt OK att straffa amerikaner i Sverige. Du kanske - i likhet med denne- också anser att Kina och Ryssland skall invadera USA?
Inlägg #10: Postat: 2007-01-03 19:07:00
Lars Nilsson
9/ är skall vara att.
Inlägg #11: Postat: 2007-01-03 19:08:00
Lars Nilsson
9/ Gällde inte Dig Janne utan JS
Inlägg #12: Postat: 2007-01-03 19:27:00
Franklin
Svar 5/ Om israeler hade skjutit på dig med M16-gevär, sprängt ditt hus med amerikanska missiler, dödat dina kusiner med amerikanska bomber, nekat din fru läkarvård, och tvingat dig att leva i reservat. Då hade du säkert inte varit glad.
Inlägg #13: Postat: 2007-01-03 19:30:00
Franklin
Israel för en rasistisk apartheidpolitik mot det palestinska folket. Och de stöds av USA med både vapen, pengar och politisk legitimitet. Det förvånar mig inte det minsta om det brast för den palestinska läkaren.
Inlägg #14: Postat: 2007-01-03 19:38:00
Joakim Steneberg
1 Får jag be om källan tack! Halsont och döden, tycker du det är relevant eller en aning överdrivet?
2 Hjärnsläpp på dig själv du! "Du tycker nog som Franklin". Vad är det för debattmoral!
3/ Om svar/7 Vad bra. Det är därför palestinier hämnas, och varför kan nog vara svårt att begripa för andra!
Men varför göra en höna av en fjäder, och komma med rena spekulationer?
Inlägg #15: Postat: 2007-01-03 19:41:00
Joakim Steneberg
4 Jag jag missade din hänvisning, om det nu kan ha någon betydelse, du får gärna upprepa den. Men de flesta inser att passiv rökning är skadligt. Det är hur som helst obehagligt, det handlar om hänsyn.
Samma om klimatförändingar.
Men Källan tack, eller skall man avfärda din artikel som en skröna?
Syftet känner du bäst själv!
Inlägg #16: Postat: 2007-01-03 19:44:00
Joakim Steneberg
OK, jag hittade källan, skall kolla den.
Inlägg #17: Postat: 2007-01-03 19:46:00
Lars Nilsson
16/ Se där. Du har äntligen förstått att jag hänvisade till en källa i artikeln.
Inlägg #18: Postat: 2007-01-03 19:52:00
Lars Nilsson
13/ Nå Franklin. Är det också Ok för en svart läkare i Sydafrika att inte behandla en vit Sydafrikan med hänvisning till de vitas tidigare förtryck av svarta? Eller av en judisk läkare som fått att sina släktingar dödade i tyska koncentrationsläger att vägra behandla en tysk? Du inser inte konsekvenserna av Din egen galna logik?
Inlägg #19: Postat: 2007-01-03 20:00:00
Joakim Steneberg
OK, slarvigt av mig, jag trodde på vad någon annan skrivit här.
Du får väl blanda in min moral igen i detta om du har lust.
"Johnson påstår det var en palestinier" Sedan får man inte veta mer. Hur som helst:
Jag är inte för diskriminering, ett luddigt begrepp, och har inget emot amerikaner. Har känt amerikanska judar bl.a.
Inlägg #20: Postat: 2007-01-03 20:06:00
Joakim Steneberg
Politiken är förskräcklig, den drabbar båda sidor, skyldiga och oskyldiga som synes. Det kunde ju artikeln ha handlat om. I stället för att det är synd om amerikaner i Sverige vilket knappast är fallet, på grund av ett litet enskilt otydligt fall som media missat.
Men den artikeln skulle väl inte ha skrivits av dig kan jag tro!
Där ligger skillnaden.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...