Inlägg #21: Postat: 2007-01-02 21:18:00
|
sebastianne |
Christer,nu får du vara snäll att förklara mer hur du ser på Det egentliga jaget, eller det verkliga jaget...är detta SAMMA???? Skulle ditt "Egentliga jag" kunna göra onda handlingar OM DET EGENTLIGA JAGET kommer från GUD?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-01-02 21:19:00
|
sebastianne |
Jag tolkar det ordet som likvärdigt med med SANNINGEN, GLÄDJEN; KÄRLEKEN; GUD ;LIVETmm som ju allt är detsamma och som är vårt SANNA JAG.
Kanske missförstod jag dig. Djävulen finns inte, så vitt mig anbelangar, det är bara ett ORD för det som människor GÖR av olika anledningar och som INTE harmonierar med deras sanna jag.
ps.Myrboa skönt att du förstod.Jag blir GLAD av dig!Tack
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-01-02 21:47:00
|
sebastianne |
Vill också lägga till, att vi människor MÅSTE UPPLEVA de två sidorna mörker /ljus tex. FÖR ATT KUNNA FÖRSTÅ och VÄLJA att leva på det sätt som som är i enighet med med vårt innersta.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-01-02 21:49:00
|
sebastianne |
Går du inte INOM dig själv,då går du UTAN ditt själv. Då går du utan glädjenoch kärleken som blir du.
Detta är ju transformativt och vänder allt ut och in och placerar inte all aktoritet i dessa frågorna, UTANFÖR dig själv.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-01-02 21:50:00
|
sebastianne |
Sanningen finns som jag ser det endast inom dig själv i din heliga källa. Det är den vi söker och om vi vill förändra livets betingelser så måste vi börja med oss själva . Då kanske vi förhoppningsvis råkar tända ljuset inom någon annan, som i sin tur....
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-01-04 06:38:00
|
Justin Case |
"Sanningen är ett väglöst land. Du kan inte komma dit på några vägar som en tro, sekt, religion pekar ut för dig. Därför kan jag inte delta i formandet av en organisation, som tvingar folk att välja anvisad väg. Du kan inte organisera sanningen. Om du gör det så dör den, förstenas, blir en tro som pressas på andra."
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-01-04 06:49:00
|
Inger-Sofia |
Morrn justin,håller med dig,Det måste alltid finnas ljus,"luft" och syre för överlevnaden
Det finns det inte,där alla skall formas,tänka på samma sätt."rymmas i samma rum".Vi är fria ,självständigt tänkande människor,vår stig måste vi var och en hitta, in till oss själva.att lyssna ,med respekt på/till varandra,är en sak.men andras tänkta tankar som skall pressas in i andra .där går gränsen..stillastående vatten, blir alltid unket och syrefattigt till slut..må väl
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-01-04 07:10:00
|
Justin Case |
Godmorgon Inger-Sofia : Önskar dig en fantastisk dag!
"stillastående vatten, blir alltid unket och syrefattigt till slut.." den beskrivningen påminner lite om Sourze!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-01-04 07:13:00
|
Inger-Sofia |
TACK justin..Den satt bra,den önskan..detsamma till dig..kram
|
|