|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-31 19:35:00
|
|
Annika Lundgren |
Tack! Just idag gav jag upp hoppet för mänskligheten och det var en befrielse. Jag längtar till det nya och okända efter döden, bara tanken på det gör mig lycklig och det är lättare att leva. Det var jättestarkt det som hände mig, men bara den som tror på Gud förstår.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-01 12:42:00
|
|
Joakim Steneberg |
Läget är nog allvarligt. Men "Gud hjälper den som hjälper sig själv." Sagt av någo
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-01 15:17:00
|
|
Inger-Sofia |
1.skräms lite av dina ord om att gud skall rädda oss FRÅN oss själva.Det borde stå TILL oss själva.jag ser det som otacksamhet,oansvarighet,mot det vi fått,att kunna tänka,ta ansvar,vår fria vilja,kärlek:¨gud är ju kärleken,kärleken finns I/ inom oss.Ibland av livsomständigheter slumrande,men kan väckas till liv,av andra människor,barn,
naturupplevelser,medvetandekunskap,religion,mm.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-01 15:38:00
|
|
microfilosofen |
Provokation förstås! Naturligtvis är sk profetior - provocerande. Men det är deras ärende: att stämma till debatt och eftertanke. Vad man kan säga om sakfrågan i innehållet: Att se hur mänskligheten handlat är att se hur spåren förskräcker!! - Christer Kyreus
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-01 16:21:00
|
|
microfilosofen |
DJÄVULENS infernaliska plan: denna >>> Människan är större än GUD och klarar sig själv! Den lögnen, det falska budskapet från Beelsebub, måste krossas. - Christer Kyreus
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-01 21:57:00
|
|
Lars Nilsson |
Inte nog med att det är svårt att finna Gud, försök få tag på en rörmokare på nyårsdan!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-01 22:00:00
|
|
Lars Nilsson |
Varför finns det så mycket ondska i världen pappa? "Hur fan skall jag veta det? Jag vet inte ens hur en konservöppnare fungerar", svarar pappan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-01 22:22:00
|
|
Lars Nilsson |
Min favoritfilosof, Socker-Conny, får frågan om vad som händer efter döden när han gör ett tillfälligt inhopp som jourhavande medmänniska. Socker-Connys svar har en sanslöst låg tröstpotential:
Du torkas, körs genom en kvarn och säljs som möbelstoppning.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-01-02 01:11:00
|
|
Justin Case |
Vi är alla Gudar! Det handlar inte om att få hjälp utifrån, eller en själslig rullator till vår patetiska tillvaro, av en högre makt. Det finns inga ursäkter för människans dåliga beteende. Se in i dig själv och gå bortom, det är då det gudumligamedvetet felstavat uppstår. Hallelulija!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-01-02 13:16:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Dravel! Sorry christer
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-01-02 13:23:00
|
|
microfilosofen |
DÄVULEN finns? Surely. En av dennes hantlangare har nyligen exekverats till Ugnen. En annan begick självmord när de allierade kom för nära bunkern, 1945. - Christer Kyreus
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-01-02 18:39:00
|
|
Inger-Sofia |
VIlka facklor ni tänt,dom lyser starkt av era ord,Djävulen,den dryga bossen,bränner sig ordenligt,på er kärleksglöd, den du myrboa och sebastianne serverar,så frikostigt på era fat.intressant är det att läsa. oxså dina svar christer.du skriver ibland,som om djävulen var en fysisk person,i andra andetaget att den finns inom oss???..1
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-01-12 20:43:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS anser: fega nutidsmänniskan!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-01-13 09:35:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon christer,håller i min hand en intressant bok av herbert tingsten Viktoria och viktorianerna.Intressant.Gordons text lyder; "om djävulen finge sin vilja fram,skulle vi leva alldeles moraliska liv,fria från elakhet och då skulle vi invaggas i trygghet.Vi är födda fördärvade och om djävulen lyckades,skulle vi hållas okunniga om detta...o.s.v en tanke från slutet från senare delen av 1800-talet lite in på 1900...må väl
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-01-15 09:47:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS anser: dödsstraffen i IRAK, ja hela Irak-katastroffen, bevisar tesen i den kyreanska framtidsprofetian.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-01-18 13:49:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS kompletterar: läs den geniala framtidskrönikan i Metro 18/1 av Johan Stael von Holstein och du ser ännu en gång vad jag talar om.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-01-18 15:01:00
|
|
Unto S |
Tänk om det inte finns någon gud. Tänk om allt bedjande är i onödan. – För mig räcker, som bevis, tillståndet i världen genom tiderna att det inte finns någon gud. Inte något liv efter detta heller. Ju, i en mening finns det liv efter detta. När vi hamnar i graven får maskarna en högtidsstund och kan frossa med våra kroppar som garanterar maskarnas fortplantning eller när vi bränns till aska kan mineralerna i askan berika jorden och koldioxiden vid bränningen kan ge blommorna sitt ”syre”.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-01-23 11:22:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS fundrar: ´dåren ´ BUSH är han den siste i raden? Eller: törs vi tro att Hillary Clinton blir nästa president; törs vi tro att en ny typ av president kan ´rädda mänskligheten ´??
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-02-09 11:48:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS tes bekräftas: på debattsidan "Brännpunkt" i Svenska Dagbladet 5/2 skriver miljöexperten BO EKMAN: "Det stora hotet är människan". Ytterligare en aspekt på det helhetsperspektiv jag anför....
|
| |