|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-29 22:20:00
|
|
Chris.X |
Dessutom är faktiskt de flesta människor i detta land så otroligt okritiska till allt som står i Aftonblaskan att de kan i stort sett hitta på vad som helst. Helt ärligt tror jag faktiskt att det är så i större delen av världen. Man tror helt enkelt på det mesta som står i tidningar och TV.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-29 22:20:00
|
|
Chris.X |
Bra artikel i övrigt, synd att du inte ska skriva mera på Sourze. :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-30 01:31:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ja, det var ju likadant med "FN-rapporten" om att "den vanligaste dödsorsaken för unga kvinnor i Europa är genom våld från män." Vilket rätt snart visade sig vara fullkomligt åt skogen!
Jag tycker du borde skriva mer om det här, när du nu har så mycket uppgifter!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-30 01:36:00
|
|
Joakim Steneberg |
Beträffande feminister så kan det däremot säkert finnas 500tusen runt om i Europa. I Sverige verkar det som om de vore i majoritet genom att de är det i riksdagen och i riksmedia. Och om det finns en liten spillra vettiga bland dessa feminister, vilket kanske är fallet, så inte märks detta i någon högre grad!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-30 03:01:00
|
|
Dick Wase |
Tack för de orden Chris X. Nu när jag fått reda på att det inte kostar att skriva på Sourze så kan det möjligen komma mera efter min nästa bok.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-30 03:04:00
|
|
Dick Wase |
..Och till dig Joakim så kan jag säga, att jag också tvivlade en period, men forskning fick mig att förstå, att det faktiskt finns många sansade feminister...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-30 03:06:00
|
|
Dick Wase |
..som t ex Petra Östergren. Egentligen tror jag att de är fler än "feminasterna" men tyvärr så har de senare fått alltför stort inflytande på politik och lagar i vårt land...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-30 03:11:00
|
|
Dick Wase |
..men det är en lång väg att gå. Som historiker vet jag att det är svårt att få människor att tänka sansat. Men vi måste ändå hoppas.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-30 12:06:00
|
|
Joakim Steneberg |
Svar 6. Allitng är ju relativt här i världen. Men visst finns det feminister som visar sans genom att t.ex. kritisera den rådande dominerande feminismen.
Man undrar ändå varför dessa förra fortsätter att kalla sig "feminister".
Problemet är inte främst feminismen i sig, utan medias och politikers ständiga fjäskande i stället för rimlig och kritisk analys!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-30 12:41:00
|
|
Joakim Steneberg |
Dvs även om man skulle vara för en "sansad feminism" eller stödja en sådan, så är risken uppenbar för att man ger stöd åt den dominerande feminismen med fortsatt jakt på mannen, könskrig, orättvisa lagar, ökande könsklyftor, skilsmässor, MER könsrelaterad kriminalitet, marginaliering av män, osv osv. En ond cirkel. Jag ser i alla fall inga fördelar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-30 14:47:00
|
|
Dick Wase |
Jag var också inne på att de sansade feministerna borde hitta en annan betckning, men det kanske inte är så lätt att göra? Men, eftersom de inte visade några ansatser att göra det...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-30 14:48:00
|
|
Dick Wase |
...och de knappst gör det för att jag tycker det, så kom jag istället på beteckningen "feminaster", som jag nu försöker att mynta. För en del av dessa skulle man t o m kunna skriva "feminazter"...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-30 14:55:00
|
|
Dick Wase |
...p g a av deras fanatiskt ideologiska ståndpunkter. Men jag ska inte ge något svenskt exempel här, bara säga att några som jag anser internationellt är "feminazter" är t ex Catherine MacKinnon, Andrea Dworkin och Diana Russel.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-12-30 18:17:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ja och det finns ju Hoff Summers som skrev boken Who stole feminism, som jag läst en recension om, Doris Lessing, Camilla Paglia, vilka, åtminstone det som kommit framför mina ögon, jag söker inte direkt efter feminister har kritiserat den rådande feminismen.
Ni borde byta benämning, "sansade feminister", så skall vi män som ändå uppskattar kvinnor ta er på allvar!!!
|
| |