Inlägg #1: Postat: 2006-12-29 12:16:00
|
myrboa |
Vet ni..i min ungdom upplevde jag mig vara en oerhört blyg person som absolut inte kunde TÄNKA mig att yttra mig i grupp.Rodnade bara någon såg på mig.En dag hade jag glömt att komma ihåg TANKEN "du är blyg.du kan inte prata i grupp" utan hör mig prata för "fulla muggar," TILLS TANKEN hoppade på mig och påminde mig om"du kan inte.." A-L
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-29 12:28:00
|
myrboa |
Sen dess har jag funderat mycket på det här med tankens kraft, på hur vi begränsar oss själva med negativt tänkande."Inte kan du..du har inget att säga..du duger inte...osv"Mobbar oss själva på alla möjliga sätt är vad vi gör..utseendemässigt.psykiskt.själsligt.För korta ben..för långa ben.för bred bak.inte smarta nog.inte goda nog.Allt detta gör vi med TANKEN..vi TÄNKER negativt om vårt eget värde Så utgår vi från att det är HELA SANNINGEN och inrättar vårt levande därefter.A-L
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-29 12:40:00
|
myrboa |
Kan ta ytterliggare ett exempel.En kvinna sa till mig för några år sedan att: jag absolut skulle skriva."Skriva?! Jag?! Inte kan jag skriva!!!" MEN..TANKEN FÖDDES.MÖJLIGHETERNAS PORT SLOGS UPP PÅ VID GAVEL..och jag började skriva och det bara välde fram massor av ord och tankar som jag inte visste fanns innom mig."Bara för" att jag inte lyssnat,"bara för" att jag TÄNKT "kan inte" A-L
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-29 12:48:00
|
myrboa |
Möjligheterna är obegränsade..Begränsningarna begränsar.Så..vare sig jag tror att jag kan eller inte kan..så får jag rätt.Det finns en oändlig skattkammare i vårt inre om vi bara vågar "titta in" vågar se bortom våra negativa inprogrameringar,våra rädslor osv. A-L
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-29 12:54:00
|
myrboa |
Ska avsluta med en av mina favoritdikter av Ingrid Sjöstrand.
"Jag är så rädd för allt som är farlgt--Hur vet jag att det är så farligt???Ja men det måste ju vara farligt när jag är så rädd." Var rädda om er och vet att ni är mycket "större och kraftfullare" och värdefullare än ni tror. A-L
|
|