|
Inlägg #21: Postat: 2006-12-27 23:32:00
|
|
GunnarL |
14 - m.fl./ Uno, jag tror inte alls att Du och Erik skriver med ens antydningen till likalydande åsikter. Du försöker lösa problem genom ett konstruktivt tänkande - han enbart gnäller! Jag har aldrig trott att Dina teorier är genomförbara, men Du skriver åtminstone i en konstruktiv anda, och jag har full respekt för Dig.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-12-27 23:39:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jodå Uno, det kan jag bestämt hålla med om! Det är en hård konkurrens om uppmärksamheten i vilket samhälle som helst!
Hos mig känns det som om författaren är ute efter något helt annat...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-12-27 23:42:00
|
|
Uno Hansson |
21/ Tack för erkännandet GunnarL, men varför skriver du då inte kommertarer till mina förslag om varför du tror att de inte är genomförbara. Jag förstår dina tvivel men det jag inriktar mig på är att kunna intressera dem som gör TV, video och dataspel, så att den miljard som regelbudet via "bilder säger mer än tusen ord" skall börja fundera på vad som kanske är möligt eller inte.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-12-27 23:45:00
|
|
Uno Hansson |
23/ ..den miljard som regelbundet tittar på TV - en del av detta hoppades över..
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-12-27 23:54:00
|
|
Uno Hansson |
22/ Erik bör naturligtvis själv deklarera vad han är ute efter. Det som många som kallar sig för frihetsliberaler tycks bortse ifrån är min bestämda åsikt om att det behöves ytterligare en organiserad aktör för att balansera slagsidan på marknadsarenan, och det är användare som med gemensamma teknikupphandlingar och avrop går förbi mellanleden och direkt till underleverantörer med med helautomatiserade tillverkningslinor.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-12-28 00:05:00
|
|
Uno Hansson |
tillägg till 25/ Vi behöver inte alls vänta på att Kina skall ta över våra verktygsmaskiner. Användar-/konsumentorgan kan kanske tillsammans med en mer och mer privatiserad "offentligsektor" göra gemensamma upphandlingar från övergivna underleverantörerna i Sverige. Med helautomatiska tillverknings- och logistiklinor så kan inte ens lågländerna konkurrera.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-12-28 00:06:00
|
|
Uno Hansson |
Oj, jag menar låglöneländerna även om de nästan jobbar "gratis"...
|
| |