Inlägg #21: Postat: 2006-12-28 23:05:00
|
Calle Z |
Kyreus kan ju tex åka ner till Iran eller till Saudiarabien och försöka få dessa länder att inse fördelarna med mångkultur? Att dessa länderna riktigt inser vilken fattigdom dessa länderna går miste om pga att dom förbjuder all annan religion utom islam? Det vore en dokusåpa det?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-12-28 23:11:00
|
Calle Z |
Janne. Det är en kompakt tystnad om folkmordet i Sudan på alla icke muslimer pga av en anledning i svensk media. När toppade tex Rapport eller Aktuellt en sändning sist en rapport om detta folkmordet? Det är inte en slump.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-12-28 23:14:00
|
Janne B |
Calle/ Jag menar att folkmordet i sig inte är borttappat men ingen vet hur det ska stoppas. Du kan ha rätt i att det inte tillräcklkigt betonas att detta faktiskt är ett religionskrig. Kristna ska berövas mark, kreatur, bostäder därmed också livet.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-12-28 23:18:00
|
Calle Z |
Janne hur ofta får du en analys om folkmordet i Sudan i svensk media? Hur ofta har du hört att det rör sig om ett religionskrig i svensk media? Att det är islamister som mördar alla icke muslimer. Har du läst det i svensk media?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-12-28 23:32:00
|
Janne B |
Calle Z/ Du har utan tvekan en poäng man jag kan inte svara på frågor om "hur ofta" osv. Sådant minne har jag inte. I kväll var det sammanfattning av 25 år sändningar av SVT:s Utrikesrapporter. Visst nämndes Sudan där men...Repris om ngn dag!
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-12-28 23:34:00
|
Janne B |
Överhuvud tager så anser jag att analyserna blir allt koprtare och sämre. Medan vi matas i blixtfart med korta nyheter. //För ngn dag sedan så hade SVT:s hemsida förväxlat Egypten och Etiopien. Jag blev så förbaskad att jag klagade på fyra e postadresser till dem.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-12-28 23:36:00
|
Janne B |
I dag har jag fått ett tack från "Text-SVT" för mitt påpekande. De gav mig nu en ny e-postadress som ska fungera snabbast. // Sådana här klagomål gör jag ofta till media.Oftast får jag ytterst vänliga svar tillbaka.
|
|