|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-23 19:14:00
|
|
Inger-Sofia |
stålis och alla ni andra sorzeskrivare och läsare,skall vi läsa boken och ta upp den till debatt nästa år,vi är ju ett brett urval av sveriges befolkning och ingen är ju involverad i boken,vilket kan ge en mycket variationsrik och bra debatt.Vad säger Ni? det har ju skrivits mycke i detta ämne på sourze.spontant förslag från mig..m.v
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-23 23:49:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag vet inte om du censureras på Sourze, men det skulle inte förvåna mig det minsta! Varför?
Hela din artikel är ohämmad reklam för din bok! Dessutom har jag aldrig i hela mitt liv läst något så självhävdande som detta! Rad efter rad med skryt om hur bra boken är, "rolig, den enda som kan befria människor, hur mycket den har betytt för feminismen" som du säger dig vara kritisk mot! osv!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-23 23:50:00
|
|
Joakim Steneberg |
Både skrytmajor som Ann Britt Grünewald och Liza Marklund hamnar i lä här!
Kolla du Inger-Sofia! Helt ohämmat!
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-24 07:10:00
|
|
Inger-Sofia |
God MOrgon..
Tack Joakim för artikelvisningen
Jag har läst,det är därför jag köpte boken,för att verkligen sätta mig in i hur hon tänker,den enda kommentar NU är,att det liknar lite,"religiös" propaganda,förstå mig rätt nu.därför behöver vi ju läsa,och ta ställning genom våra åsikter.må väl
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-24 07:45:00
|
|
Inger-Sofia |
HMmm.jag skrev fel namn..det skulle ju stått ditt joakim i stället för stålis,även om jag oxså menade honom...fast det har kanske ingen betydelse,men jag säger det i alla fall,utifall att det skulle ha betydelse för nån..
EN JULKRAM TILL ER ALLA...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-24 08:37:00
|
|
Joakim Steneberg |
Hej Inger-Sofia. Ja alltså det finns ju böcker man kanske bör läsa. Sedan finns det böcker man kan läsa om man vill. Och sedan finns det böcker som åtminstone jag undviker, av "mentalhygieníska" skäl. Särskilt viss feministlitteratur eller vad det nu är! som oftast bara är ett tema med variationer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-24 08:41:00
|
|
Joakim Steneberg |
Har man sedan gjort en sådan motverkande ! reklam som hon i detta fall, då har man missat chansen.
Och för min del gäller detta hela feminismen. Den missade chansen och jag är färdig med den!
Jag har naturligtvis inget emot en vettig kvinnorörelse, elller mans-. Men du får gärna rapportera om du hittar något kul i boken!
God jul själv, familjen väntar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-24 11:38:00
|
|
Alida Bok |
Artikeln är först och främst en jämförelse mellan feminism och rasism. En liten bit på slutet är en beskrivning av boken Vägen ut eller det grymma manssamhället. Men det må vara förlåtet eftersom detta enligt många är en bok som ger förklaringen till uppkomsten av krig, brottslighet, fördomar, teknokrati mm. Dessutom är boken starkt motarbetad av större delen av kvinnorörelsen, varför det är svårt att göra den känd. Se gärna Länk: alidabok.net .
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-24 12:26:00
|
|
Joakim Steneberg |
Du kallar dig i profilen för feminist, men här ovan jämför du feminismen med rasism. En relevant jämförelse, men det går liksom inte ihop med vad du kallar dig för...
En annan artikel under ditt namn Mariann Andersson "En omstörtande
bok" handlar uteslutande om denna.
Och i den nämnda artikeln handlar förutom de första 9 raderna, resten minst 20 rader om hur förträfflig din bok är. Lösningen på alla problem.
Tiden har nog gått förbi dig, och varför förnekar du sanningen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-24 12:28:00
|
|
Joakim Steneberg |
Och nu har jag inte mer tid med dig och din bok. Du får återkomma efter jul om du har något nytt att komma med!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-27 20:53:00
|
|
Alida Bok |
Jag måste erkänna att jag skrev fel i Svar 8 på¨denna sida. Artiklen är en jämförelse mellan könsförtryck och rasism, skall det vara. Vem som vill kan läsa artikenl på min blogg Länk: mariannas.blogg.se . Den har titeln Åsiktsförtryckare får frihetspenna. Många tycker den är jättebra, men tydligen inte Sourze´s redaktör.
|
| |