Snöröjning i insnöad könsdebatt

Inlägg #1: Postat: 2006-12-23 20:38:00
Daniel Wijk
Låter ju smart att ha ett namn som "det grymma manssamhället" när man vill frigöra -både- kvinnor -och män-. Tänk över problemet ett slag och fundera över vad DU kan göra för att få problemen mellan män och kvinnor att bli mindre istället för tvärt om. Det finns högvis med böcker som säger sig frigöra människan som läser den men det kan ingen bok göra. Bara själva människan kan frigöra sig själv.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-23 23:38:00
Joakim Steneberg
Alida Bok/Mariann Andersson! Jag har kollat din ena artikel här på Sourze. Början var inte så dum, men sedan...Jag har aldrig hört på maken!!!
!Vägen ut eller det grymma manssamhället är den enda bok som verkligen frigör människorna".
Länk: sourze.se
På Sourze finns f.ö. både feminister och kritiker mot feminism. Vadå "könsdiskriminering"? Har du aldrig läst feministkolumnister i kvällspressen?
Inlägg #3: Postat: 2006-12-24 11:58:00
Alida Bok
Det värsta är att det är sant att detta är den enda bok som kan frigöra människor, både kvinnor och män. Men ingen tror mig. Och större delen av dem som vet, vågar inte stödja mig av rädsla att tappa ansiktet. Det gäller framför allt människor i ledande ställning men även andra.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-24 15:27:00
Daniel Wijk
Människor kan aldrig bli frigjorda av en bok. Dom måste frigöra sig själva.
Laddar...