Inlägg #1: Postat: 2006-12-23 14:50:00
|
stålis |
Varför drabbar inte apatin alla flyktingbarn? Har du tänkt på det? Tycker du att det är acceptabelt att barn tubbas av vuxna att simulera eller drogas för att framstå som traumatiserade av
risken att de inte får stanna?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-28 20:51:00
|
Anna Li |
Vad har du för bevis för att det är så i mer än en möjlig försvinnande liten del av de här fallen? Har du någon aning om hur en människa reagerar vid depression? Har du någonsin känt hur energin försvinner ur kroppens alla muskler? Det hände mig när min mamma dog och då har jag allt annat som talar för mig. Har du någon aning om vad dessa väldigt små barn har behövt se i livet som inte du varit i närheten av? Varför är det viktigt för dig att de inte kan reagerar som de gör?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-28 20:53:00
|
Anna Li |
SVAR: för att du inte skulle stå ut med dig själv då?
När jag sett hur svenskarna vräker si gi meningslösa julklappar och ändå måste lyssna på egoistisk svinaktigt oempatisk argumentation så får jag lust att kräkas! uähh!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-28 21:02:00
|
Sunny |
Men snälle Stålis: Om jag har en psykisk sjukdom betyder det inte att alla mina jämnåriga oxå drabbas o tvärt om!
Allla vi barnhemsbarn har en del sajter på nätet där vi träffas o du kan inte ana så olika 2 syskon kan drabbas fast de genomlidit samma helvete på samma barnhem!!! O de som liksom jag blivit våldtagna av sina närmaste?Jag klara det hyfsat men det tog nästan kål på 2 av mina syskon!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-28 21:04:00
|
Sunny |
Har du hört termen "maskrosbarn"?
Det kallas barn som genomgått svåra trauman men blivit hela o straka människor ändå. Man vet helt enkelt inte varför en del är strakare psykiskt än andra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-28 21:05:00
|
Sunny |
Självklart måste det vara ohyggligt smärtsamt att leva som flykting: Även vuxna knäcks o var finner barnet trygghet när föräldrarna bryter i hop???
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-28 21:07:00
|
Sunny |
Ditt argumenternde här är dig inte värdigt! Du vet o kan mycket bättre! Det vet ju jag som gillar dig!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-28 21:09:00
|
Sunny |
Anna Li
Mina tankar under julen liknar dina i detta sammanhang! Behåll din empati!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-29 17:23:00
|
Janne B |
Sunny/ Du är verkligen en klok medmänniska som behövs här. Hoppas att du snart får ordning på din rykande dator. Jag tror att jag fått bort lite "skit" från min i dag.
|
|