Inlägg #1: Postat: 2006-12-19 11:52:00
|
Janne B |
Jag tror att vi får bereda oss på en del överraskningar framöver i frågan om människans ursprung och Jordens utveckling och Universums start osv. Det är påtagligt vad alla Rymdforskare har uttryckt sig försiktigt i samband med Fågelsångarens bravader.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-19 11:55:00
|
Joakim Steneberg |
Är det "Intelligent design" contra Darwin du syftar på eller?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-19 11:58:00
|
Janne B |
Nej inte så fyrkantigt. Mera då viktiga tillägg till det som vi redan vet. Hur kan små fågelhjärnor ha 4-5 olika navigationssystem?? Hur kan blinda varelser under jord orientera sig. Om fem min börjar ett naturprogram i SVT Hej
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-19 13:35:00
|
Joakim Steneberg |
Och hur kan små insekter gå igenom 4 så helt olika stadier?
Det är strået vasare än att tänka ut "intelligent design" som vissa religiösa hävdar. Eller det jämförbara "socialt kön" som vissa politiker hävdar.
Enligt min mening, och vad "Genusterror" egentligen handlar om.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-19 16:14:00
|
Janne B |
Joakim/ det verkar som du såg programmet också...Om en slända som verkade så skör, men ändå alltid höll till i vattenfall. Som den kunde flyga rakt igen med sina tunna vingar. Helt Obegripligt / De fyra olika stadierna ja, som också är olika för olika sorters insekter. Varför. En insekt lägger sina ägg i en annan insekts färska larver, vilket är en dödsdom för de senare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-19 16:18:00
|
Janne B |
Dagssländor lever fullt utvecklade bara några timmar, inte ens en dag.Men det finns insekter som också lever flera år tror jag...Ja denna lilla värld är så komplicerad så jag har alltid haft såå svårt att lära mig.// Har drottningen i en myrstack "telepatisk" kontakt med dottningen i stacken 100 m bort. Det sa man i ett TV-program för några år sedan. Min attityd är att vara öppen för överraskningar...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-19 18:33:00
|
Joakim Steneberg |
Fast för att återkomma till ämnet....
Oavsett om det finns någon högre makt bakom skapelsen. Eller om det är naturen själv som skapar variationerna. Så uppvisar de flesta levande varelserna vad jag vet två varianter: kvinnligt och manligt. Som utvecklats genom tidens gång, och utvecklat vissa distinkta skillnader. VSB
|
|