|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-15 12:52:00
|
|
Janne B |
Herrljunga har avsatt fyra av sina höga chefer på sex år. Märk då att detta är en liten kommun med få chefer.Plötsligt har folket bara fått läsa i tidningen att en till fått gå. "Ur stugan tittar bonden med undran och med skräck" / I grannkommunerna har bara en avsatts på 10 år obs/.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-15 12:54:00
|
|
steno |
Olika faller ödets lotter. Ett par törstiga landshövdingar uppträdde inte bara olämpligt på en personalfest utan mest hela tiden. De sitter kvar eller har generaldirektörslön på departementet fram till pensionen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-15 13:04:00
|
|
steno |
Jag påträffade en och annan kommunal chef när jag jobbade på nykterhetsnämnd.Inte sällan någon astenisk typ där skinnet spände kring kraniet. Som förmodligen aldrig tog en sup men vid något utarbetat tillfälle fallit för frestelsen på en tjänsteresa, tagit några supar och sedan några till. Raglat hem och gripits för fylleri.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-15 13:05:00
|
|
steno |
Jag kände deras skräck när de blivit uppkallade till nämnden, ville ha periennerna nedfällde och undrade om arbetsgivaren skulle få veta
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-15 14:21:00
|
|
Janne B |
Steno/ Någon gång kring 1970 så var det strejk en vecka på systembolaget. Nästan ingen trodde att det skulle hända, så få hade bunkrat upp.Lidandet svårt i stad och bygd. Första morgonen efter strejken var det väldiga köer utanför Systemet i Umeå. Jag råkade gå förbi. Blev ngt förvånad över att flera kommunala chefer stod i denna kö kl 09 då de borde varit på sina jobb. Behovet av läsk måste ha varit stort...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-15 18:12:00
|
|
steno |
Det var en strejk under Ume-tiden också 62-64. Jag hade varit i Tronhjem och blev populär när jag fick besök av några kompisar...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-15 18:37:00
|
|
Janne B |
Kan jag minnas årtalet så fel, nä det var nog två strejker.
|
| |