Kroggästen oftast förlorare när ord står mot ord

Inlägg #1: Postat: 2006-12-15 00:32:00
Karin Holmberg
Att det ska vara strikt koll på ordningsvakter, håller jag fullständigt med om! Speciellt såna som blir krönikörer på Sourze. Äh jag bara skoja faktiskt :-D
Men håller med dig, Det borde vara hårt tryck på dem.

Då det gäller domen, så är jag överraskad, över att rättssystemet faktiskt fungerar. För en gång skull!
Inlägg #2: Postat: 2006-12-15 06:59:00
Anna Drangel
Du skriver bra!!!
Inlägg #3: Postat: 2006-12-15 23:37:00
Karin Holmberg
Hur tycker Du att utgången skulle ha varit i den här rättegången Fadde?
Inlägg #4: Postat: 2006-12-16 23:41:00
Karin Holmberg
Varken du eller jag Vet väl egentligen Vem som egentligen var skyldig.
Kanske man i det här sammanhanget inte skulle dömt någon??
Jag vet inte hur rättsväsendet fungerar på den punkten? Kanske du vet Fadde? Eller någon annan?
Inlägg #5: Postat: 2006-12-16 23:43:00
Karin Holmberg
Däremot känns det som att det hör till ovanligheterna att man faktiskt Tror på att även en tjej, kan vara våldsbenägen.
Att en "bullrig vakt" blir trodd i det sammanhanget.
Men det är Så jag tänker!
Inlägg #6: Postat: 2007-01-03 11:55:00
Björn.C
Det konstiga i Sjödin-fallet är väl att de misshandlade vakterna inte hade några synliga sår, men Anna Sjödin var sönderslagen både i ansikte och på kropp. Måhända Annas rallarsvingar gjorde revolt och prickade henne själv.
Inlägg #7: Postat: 2007-01-10 20:10:00
Reflections
Så sant som det är skrivet, Fadde. Jag beundrar din vidsynthet i denna fråga.
Inlägg #8: Postat: 2007-01-13 19:00:00
Trang-Anh
Stockholms lr hela jävla Sveriges vakter är fucking assholes. De spelar alltid över o leker viktiga. Har inte träffat på en seriös vakt och en TREVLIG en. I London t.ex. är vakterna vänliga som fan. De tar sin tid och svarar på folks frågor och LER. Säkerheten är viktig och efter en kontroll i handväskan säger vekten: "Sorry for the inconvience, babe" medan vakterna i Sverige skiter i vilket o spelar soldat som om deras liv står på spel när de ska sparka ut en fullis, till synes nästan däckad.
Inlägg #9: Postat: 2007-01-17 23:09:00
sebastianne
Mycket bra skrivet Fadde!Kom ihåg att detta INTE endast handlar om krogbråk! Liknande händelser sker varje dag runt om i landet och då kan det också väldigt ofta handla om VÅLDTÄKTER som inte begåtts eller ANDRA anklagelser där man INTE UTREDER ORDENTLIGT.
Inlägg #10: Postat: 2007-01-17 23:10:00
sebastianne
Vad man döms för ev. frias frånär då DET SOM ÅKLAGAREN HAR SKRIVIT I SIN STÄMNINGSANSÖKAN.inget annat!
Tänk er också, att de som allmänt kallas "höga jurister" i mediaLejonhufvud, Diesen,Nyströmnär de grips av panik inför JK:s förslag om en fristående instans för överklaganden,skulle få något att säga till om .
Inlägg #11: Postat: 2007-01-17 23:11:00
sebastianne
Tänk om vi "vanliga" skulle tro på deras beskyllningar...
Vad skulle då en friande dom vara värd överhuvud taget? "INGEN blir OSKYLDIG,när man en gång varit dömd", sade Leijonhufvud på en hearing där hon smutskastade JK.
Inlägg #12: Postat: 2007-01-17 23:12:00
sebastianne
Professor L. dömer sig själv troligen, med alla sina "svepande" och hatfulla uttalanden? Ibland undrar jag om man är så "HÖGT UPPSATT" bara för att man en gång blev professor...
En rättskaffens dörrvakt kan smälla nog så högt! Oj då .. Vi byter ut ordet "smälla" mot RÄKNAS..
Inlägg #13: Postat: 2007-01-23 19:30:00
robbe74
så gott som alla dörrspännisar är idioter!! Antingen misslyckade poliser eller anaboloffer eller båda 2! Anna Sjödin skulle inte ens blitt åtalad för hon försvarade sig bara mot kamelryttaren! Sånt pack vill vi inte ha varken i dörren eller nån annan stans!
Inlägg #14: Postat: 2008-06-15 09:14:00
Rogntudju
Inte bara de dörrvakter som brukar övervåld är skithögar. De som går efter utseende vackra flickor prioriteras och etniskt ursprung svenskt, enligt order, alt. hemlandsmän är skithögar de också. Fåfänfliga och makthungriga skithögar, av vilka en del tycks tro att de är kollegor till polisen.
Laddar...