|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-14 09:48:00
|
|
Mayito |
Jag gissar att den enda anledningen till att din vän så snabbt tog sig ur knipan var att kvinnan i polisförhöret gav utredarna en tydlig "vink" om att något inte stod rätt till med hennes story.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-14 09:51:00
|
|
Mayito |
Alltså, "samtyckeskravet" skulle vara fullständigt irrelavant i detta fall och det sjuka är ju att nästan alla fall ser ut ungefär så här. "Samtyckeskravet" är en pinsam dumfeministisk skrivbordsprodukt som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle där mänskliga rättigheter ska respekteras.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-14 09:55:00
|
|
Mayito |
Oavsett hur saker och ting egentligen går till kan kvinnan i efterhand ALLTID hävda att hon inte gav sitt samtycke. Jag menar, hur många gånger sker sånt? Det har iofs hänt att jag elegant frågat kvinnor om jag har deras tilltåtelse att tränga in i dem och till och med utstuderat gentlemannamässigt ursäktat mig innan men ärligt talat så är dessa gånger lätt räknade. Det går ju liksom inte till så.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-14 09:56:00
|
|
Mayito |
Och så har jag återigen i en debatt om detta synnerligen allvarliga ämne ägnat kraft åt att dividera fulltständiga självklarheter. Det - om något - säger något om kvaliteten på feministernas argument.
|
| |