Ljuga om våldtäkt - det största sveket

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-12-13 06:57:00
peter_
"Källor för studien har främst varit officiell statisk från Brottsförebyggande rådet Brå, Epidemiologiskt centrum Epc och Statistiska centralbyrån SCB."
Inlägg #2: Postat: 2006-12-13 07:16:00
peter_
Jag tror att i det som bokförs som våld mot kvinnor räknas allt, knuffar, en örfil, hot och jag tror att när det gäller den typen av våld så är det fler män som drbbas av kvinnors våld än tvärtom. Jag tror vidare att några procent gäller det som vi kallar misshandel i andra sammanhang.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-13 07:17:00
peter_
Att ange kostnaden som genomsnittligt enl ovan är som gjort för att man ska betrakta den vanliga mannen som en skurk och en stor samhällskostnad. Här behövs uppgifter om vilka dessa kostnader är.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-13 07:17:00
peter_
Exvis hur mycket av den feministiska propaganda maskinen finansieras inom ramen för detta? Jag har inte tid att rota i detta, men jag litar inte för fem öre på detta utspel. När ska massmedia börja kritiskt granska det här området och göra sitt jobb?
Inlägg #5: Postat: 2006-12-13 07:20:00
peter_
Ja, där snubblade jag nog över en delförklaring. Det finns en arme av genusskolade personer som livnär sig på myten om männens våld mot kvinnor i Sverige. Deras jobb hänger på att myten hålls vid liv.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-13 07:21:00
peter_
Det skulle inte förvåna mig om deras löner är inräknade i den kostnad de räknat fram. Jag hoppas på ett klarläggande.
Inlägg #7: Postat: 2006-12-13 07:23:00
Inger-Sofia
God morgon peter,ingen aning om siffrorna,"forskar" du?.jag har träffat män som blivit slagna,kränkta av sina kvinnor,som skämdes hade självförakt för att dom som innehavare av den manliga rollen,borde,skulle,men inte klarade av,att sätta stopp inte vågade tala om detta.låsningen sitter inte i våra kön utan i våra hjärnor av tiden formade roller,som vi nog alla,inom vilket kön vi än hör hemma vill förändra,för att ändra på i nuet och ikommande tid.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-13 07:26:00
Inger-Sofia
Ingen skall behöva utsättas, ta emot kränkningar eller våld mot sin yttre och "inre" kropp från/av någon annan.Där måste vi sätta stopp våga se, reagera och handla. bra när vi blir tippsade om olika artiklar,böcker och tidskrifter,
Inlägg #9: Postat: 2006-12-13 07:35:00
peter_
Godmorgon! Nej, jag har inte tid att göra några efterforskningar just nu. Det fysiska och psykiska våldet i form av mobbning, misshandel etc är ett stort problem. Den där förb-e feministiska propaganda maskinen och dess medlöpare osynliggör ett stort antal offer och förövare, försöker snedvrida hela bilden av vad som sker för att utnyttja den för att vinna anhängare till sitt program.
Inlägg #10: Postat: 2006-12-13 07:35:00
peter_
De anger fel orsaker till våldet vilket gör att fel åtgärder sätts in, på bekostnad av något som kunde varit effektivt.
Inlägg #11: Postat: 2006-12-13 07:42:00
peter_
7. Ja, det är givetvis en hel del våld och kränkningar i många parförhållanden, som drabbar båda parter. Det är allvarligt. Jag tror iofs inte att det går så många hunsade män och lider, men denna typ av våld, som jag tror är lika vanlig åt båda hållen, räknas för kvinnors del ihop med statistiken över grova våldsbrott. Det är det som jag vänder mig emot i första hand.
Inlägg #12: Postat: 2006-12-13 07:42:00
peter_
Sedan måste det bli slut på den tendentiösa sk "forskning" som bedrivits och som systematiskt uteslutit att använda kontrollgrupper med män för jämförelse. De som försökt göra en seriös undersökning har vittnat om hur de bemötts med aggressivitet av de fundamentalistiskt troende femichauvinisterna som dominerat området. Några undersökningar har dock gjorts i Sverige, en hel del utomlands. Sverige liknar mest en Knutbysekt i det här avseendet.
Inlägg #13: Postat: 2006-12-13 07:44:00
peter_
Den här artikeln kan fortfarande läsas på DN, men de tar nog bort den med snart.
Länk: dn.se
Inlägg #14: Postat: 2006-12-13 07:49:00
Leena
10 du verkar veta om varför våld finns har du problem med ditt utövande av våld?
Inlägg #15: Postat: 2006-12-13 07:51:00
peter_
Vilken otrolig fräckhet! Men se här ett exempel på hur det rådande klimatet är. Är det någon mer som tycker att kommentaren i 14 var klandervärd eller är den OK?
Inlägg #16: Postat: 2006-12-13 07:55:00
Inger-Sofia
Tack...
mobbning ökar både inom skola och yrkesliv,psykiskt mobbing är ju svårare att komma åt,det ligger ju på det subtila planet,det värsta är likgiltigheten,rädslorna för att ta tag i den ökade problematiken,det är skrämmande hur bristen på insikter,får våra barn och ungdomar att måsta må dåligt i skolan,på sin arbetsplats,för att flathet, och okunskap råder.problem och konflikthantering,måste kanske läras ut på lärarutbildningarna,.vårt föräldraansvar..för ett gemensamt vuxenansvar
Inlägg #17: Postat: 2006-12-13 07:56:00
Janne B
Peter är en högst seriös debattör och ska inte utsättas för så låga påhopp.
Inlägg #18: Postat: 2006-12-13 07:58:00
peter_
Tack Janne! Man blir lite ledsen när folk, gömda bakom sin anonymitet, kastar ur sig grova oförskämdheter. Då känns det bra att få lite stöd.
Inlägg #19: Postat: 2006-12-13 08:04:00
peter_
Kommentar 14 var ett förresten ett exempel på samhälleligt våld och där skulle man kunna diskutera dess orsaker. Det var faktiskt ett exempel på anonymt våld av en kvinna mot en man och borde väl ingå i statistiken.
Inlägg #20: Postat: 2006-12-13 08:05:00
peter_
Jag skojar bara lite.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...