|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-11 12:08:00
|
|
Franklin |
När jag bodde i Sthlm för några år sedan hamnade jag alltid i verbalt bråk med vakterna därför att jag ifrågasatte deras beteende. En iskall vinterkväll stod jag och några vänner och väntade i över TVÅ TIMMAR utanför ett halvfullt ställe eftersom vi hade vänner som redan var insläppta. Under tiden gick andra gäster både ut och in. Till slut bad jag vakterna att fara åt helvete, därefter gick jag hem för att aldrig mer komma tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-11 12:08:00
|
|
Franklin |
För övrigt är det märkligt, precis som du skriver, att man som en fullvuxen människa med utbildning, jobb, och ansvar ska acceptera att bli behandlad som ett jävla slödder när man hamnar framför en vakt. det är rent ut sagt fördjävligt att dessa satans naffar får hålla på år ut och år in och förstöra för hederligt folk som vill ha det lite trevligt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-11 12:10:00
|
|
Franklin |
För egen del kommer jag aldrig mer att besöka några av nöjesställena i Stockholms innerstad. Aldrig någonsin. Det finns betydligt trevligare ställen att vistas på där man blir schyst och vänligt bemött dessutom. Framförallt finns dessa ställen utanför huvudstaden.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-11 12:17:00
|
|
peter_ |
På Söder brukar det inte vara några sådana problem. Det finns dessutom många trevliga pubar som inte ens har dörrvakter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-11 12:29:00
|
|
Lars Nilsson |
4/ Nej, men Du kanske inte heller tillhör det bräkande släkte som frivilligt ställer sig i kö två timmar i iskall kyla när det vimlar av sköna varma vänliga krogar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-11 12:38:00
|
|
Franklin |
Svar 4. Visst är det så. Nu för tiden går jag nästan alltid till ställena på söder om jag ska gå ut i Sthlm. Jag kommer som sagt aldrig mer att förnedra mig framför en vakt som förmodligen inte ens kan knyta sina egna skor utan hjälp, bara för att komma in på ett ställe med typig personal och sjuka överpriser. Aldrig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-14 06:32:00
|
|
mikael_j |
Tyvärr så är det inte bara i Stockholm som vakterna är otrevliga, ett tillfälle jag kommer ihåg är på en liten ort då jag tillsammans med bekanta skulle på krogen, av alla i vårat "gäng" så var det bara jag som blev ombedd att visa leg, fick ett ilsket "leg!" ropat efter mig när jag redan kommit till garderoben, innan jag ens hunnit få fram plånboken så hade en vakt tagit tag i mig och en annan stod redo bredvid...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-14 06:35:00
|
|
mikael_j |
Det var med nöd och näppe som jag lyckades få fram mitt leg och bevisa att jag inte bara var över 18 utan faktiskt över 20. Detta i sig var inte särskilt farligt men när vakten som höll mig sen sa att jag fick komma in men att jag skulle "passa mig" så kändes det bara löjligt.. när vi gick därifrån vid tolvtiden så stod två killar och bråkade med varandra i kön utan att vakterna gjorde någonting.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-20 03:59:00
|
|
ordningsvakt |
Det är inte väktare som arbetar på krogen, det är ordningsvakter och är stor skillnad!!!! Det finns bra och dåliga vakter, så e det.
|
| |