Pretto

Inlägg #1: Postat: 2001-08-24 10:28:00
fil. kand. pretto
jag tycker det är viktigt att skilja på personer som är intresserade av svåra saker bara för sakens skull och för att verka intellektuella, och på personer som verkligen är intresserade av det. den senare typen kan kännas igen genom att de inte hatar allt populistiskt bara för att det är det, utan medger att även det kan vara bra ibland, men kanske inte så ofta.
Inlägg #2: Postat: 2001-08-24 13:08:00
Henrik Igefjord
Skitbra artikel! Men vi har nog alla ett litet "pretto" inom oss.En liten detalj, bara... ALLA har rätt att kritisera amerikanska filmer så länge de håller på att vifta med flaggorna och vara så hjältemodiga som i t.ex. Independence Day, Pearl Harbor & Airforce One
;
Men de är iofs. kul, eftersom man kan kritisera dem i oändlighet efter att ha sett dem
Inlägg #3: Postat: 2001-08-24 13:25:00
L
Tänker att det borde vara viktigare att säga vad man verkligen tycker om, what makes you tick så att säga, istället för att ta som linje att "Nu ska jag gilla detta och inget som sticker ut från det för det gör mig så RÄTT." Man visar ju inte med att vara pretto, vem man är, utan att man är osäker på att den man är duger... Och det kan man ju skriva under på att man känner lite till mans ibland...
L
Inlägg #4: Postat: 2001-08-24 13:26:00
Jacob Åström
Vilka töntar! Den bästa filmen produceras i USA. Punkt. Slut. Mest film produceras det i Indien, men jag har tyvärr inte sett någon film därifrån. Men att säga att den bästa filmen görs i Europa är inte bara dumt, det är idiotiskt! Jag säger bara: Paul Thomas Anderson. Darren Aronofsky. Harmony Korine. Mike Judge. Spike Jonze. Listan kan göras lång... lång... Men det finns ju å andra sidan en extremt spännande engelsk regissör: Christopher Nolan. Kolla upp honom. Äh. Jag kan fortsätta hela dan.
Inlägg #5: Postat: 2001-08-24 14:15:00
Per Poulsen
Jättejättejättejättebra!
Inlägg #6: Postat: 2001-08-24 19:25:00
Juanita, jurist snart och litteraturvetare, D-upps
Jag kommer aldrig att bli en kultursnobb, det finns något vackert i nästan all konst. Vem skrattade inte ihjäl sig under American Pie, eller tänkte så att skallen höll på att spricka under Fight Club? Det är två amerikanska filmer som är bra, speciellt Fight Club, den bästa film jag någonsin har sett. Man ska inte såga bara för att vara cool och akademisk.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-09 18:34:00
Ida
jätte bra!!!!!!!
jag tycker denna artikeln e jätte bäst!
den passar in på en massa folk.
jag känner själv en massa som är värsta pretto...
fast det e klart man e själv lite pretto innerst inne.
alla vill sticka ut, verka viktiga och smarta
Inlägg #8: Postat: 2002-07-30 21:20:00
gunilla hallborg, irene gasc
jag tycker du är rolig o skriver roligt
braaaa tycker jaaaaaaa o hoooo
Laddar...