|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-10 11:04:00
|
|
Eleni Schmidt |
Motbjudande artikel. Du verkar oerhört otrevlig en av de typer som tycker du är mycket bättre än oss försäljare och därför har rätt att snäsa av oss hur som helst. Är du medveten om hur många nya arbeten försäljningen genererar? Jag vet inte om du ens har ett arbete, men många människor skulle vara arbetslösa om det inte fanns plats för försäljning. Visst finns det en del otrevliga försäljare, men de flesta försöker bara göra sitt jobb.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-10 11:04:00
|
|
Eleni Schmidt |
Ett gott råd; tycker du att vi är djäkla integritetskränkande, handla bara i onlinebutiker på nätet.
Eleni schmidt, före detta försäljare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-10 18:17:00
|
|
peter_ |
Säljare som tränger sig på, i synnerhet i hemmet, är det värsta jag vet. Jag får avsmak för det fabrikat eller företag de representerar. De ska stå passiva och vänta på att man ber om deras hjälp. Då är det OK.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-10 18:58:00
|
|
Elina |
Det är aldrig någon som brackar på mig något. Ofta får jag bra hjälp också i affären om jag behöver det. Märkligt, kanske din inställning har något med saken att göra?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-10 22:52:00
|
|
Elvy |
Du 21-åriga artikelförfattare det var en bra debut i sourze, återkom gärna här med fler artiklar.
Nu är jag själv till åren kommen, och har därför i stort sett handlat färdigt. Så därför nu för tiden så köper jag inte det jag vill ha, och heller inte det jag behöver, jag köper numera bara sådant, som jag under inga förutsättningar, kan vara förutan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-11 00:27:00
|
|
Uno Hansson |
Jag har länge önskat att det fanns möjligheter att hyra och leasa saker till avsevärt lägre totalkostnader än att köpa dem. På så sätt skulle man utan betänkligheter kunna lämna tillbaka saker som man inte längre använder, så att andra kan använda dem. Tänk så mycket bättre både människor och miljö sulle må om det bara tillverkades femtiondelen mot nu, och att alla ändå hade access till allt som behövs just när det behövs.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-11 01:25:00
|
|
CMO |
En ung kille flyttade till New York och sökte jobb på stadens största varuhus. Ägaren undrade vad han hade för meriter, och killen svarade att han jobbat lite med försäljning tidigare. Ägaren tyckte att killen verkade trevlig och beslöt att ge honom en chans.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-11 09:33:00
|
|
steno |
Om du säger ett vänligt men bestämt nej så blir du mer respekterad än om du går på allt.Det är bra och sparar pengar om man som utgångspunkt alltid har ett nej. Man kan alltid gå tillbaka och köpa när man har funderat på sake
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-12 18:16:00
|
|
Ramona Fransson |
Köp, köp och konsumera mera! Det ger arbete till flera.
Lägg alla dina pengar på allt du inte behöver.
Skänk till RK allt som blir över.
Visst behöver du en mobiltelefon som kan vissla och tala om när du behöver gå på muggen? Va! Varför inte då?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-12 21:08:00
|
|
Uno Hansson |
Citat: "Reklamen framstår som ett tydligt bevis på att marknadseliter önskar manipulera massan snarare än att bara tillgodose preferenser uttryckta genom köp. Ändå kan man undra varför ett företag inte skulle vilja sälja till folk vad folk vill ha, utan att spendera så mycket som sker för att påverka deras preferenser. Måhända är den mest övertygande förklaringen till marknadsföring att investeringar och långa ställtider är nödvändiga.../
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-12 21:08:00
|
|
Uno Hansson |
/... När ett företag väl har bestämt sig för att tillfredställa potentiella kunder, vill man försäkra sig om att dessa inte ändrar sig..."
”Marknad och samhälle”, Charles E. Lindblom, 2003, SNS Förlag, www.sns.se
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-16 00:46:00
|
|
Gabriel Carlsson |
Konsumenten har ett val att ignorera säljaren.
Uppnås inte säljmålen med råge så tillfaller visstidstjänsten till en annan utan förlängning.
Se på säljarna som anfaller europeiska charterbussar, där snackar vi om säljarglöd. De tar en bokstavligen i armarna och accepterar inte ett nej så i sverige tyckar jag säljarna är skötsamma mot de flesta.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-25 02:02:00
|
|
Elvy |
www.kopberoende.se
|
| |