Rätt och fel i och om Irak

Inlägg #1: Postat: 2006-12-08 14:35:00
vox dei
"Aktörerna bakom dagens blodiga kaos i Irak har långt mer gemensamt med vänsterns tankevärld än med liberalernas." Fram till den meningen så höll han sig i alla fall till att tala om "de delar av vänstern som..."
Inlägg #2: Postat: 2006-12-08 14:38:00
vox dei
Bara för att PM Nilsson generaliserar vilt tänker inte jag falla till samma låga nivå och påstå att sådant här generaliserande är typiskt högertänkande eller något lika idiotiskt. Idiotin i det här fallet är PM Nilssons.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-08 14:42:00
vox dei
Bara för att det finns idioter både i höger- och vänsterlägret som alltid känner sig tvugna att välja sida och vägrar att tänka självständigt utifrån fakta innebär inte att vi andra är tvugna att göra det. Det gäller även dig Lars Nilsson.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-08 19:20:00
Lars Nilsson
Det är klart att när vänsterns stjärnor på mediahimmeln, Åsa Linderborg och Erik Wijk, som uttalar sitt fulla stöd för vad de kallade motståndsrörelsen, det vill säga den bilbombsvåg som med förfärande kraft kom att skörda fler liv än själva kriget, så hörs bara hurrarop från mainstreamvänstern. Och som jag skrev, inga alternativ har vänstern till Husseins diktatur. Därför får man dra slutsatsen att Husseins diktatur var ganska OK.
Inlägg #5: Postat: 2006-12-08 19:27:00
Lars Nilsson
Jan Guillou hyllningkantat i form av hans bok om hur underbart allt var i Irak är typisk för vänstern snedvrida uppfattning om skillnaden mellan diktatur och demokrati. Som så många gånger tidigare. Från Lenin och framåt.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-09 01:13:00
vox dei
4/ Nu orkar jag sällan läsa aftonbladets kultursidor så jag har inte läst detta själv men på beskrivningen låter Åsa Linderborgs och Erik Wijks svepande åsikter för mig lika idiotiska som PM Nilssons.
Inlägg #7: Postat: 2006-12-09 01:18:00
vox dei
5/ Jag har heller inte läst Guillos bok men har en viss respekt för honom då jag läst saker av honom som varit insiktsfulla och gett intryck av att han månar om saklighet. Jag har svårt att tänka mig att förhållandena skulle ha varit underbara i Irak och om Guillo beskriver det så så verkar han i det fallet vara ute och cykla. Kan dock ej uttala mig om detta då jag har för lite kunnskap i frågan.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-09 01:21:00
vox dei
Lars Nilsson/ En fråga bara: Höll inte Hussein på med förföljelser och svinigheter redan på den tiden då USA stödde honom? Eller har jag missförstått någonting?
Laddar...