Inlägg #1: Postat: 2006-12-08 11:44:00
|
myrboa |
Tack du Inger Sofia för din omtanke.Hoppas bara att jag inte är för "vass" i mina ordval.Det verkar ha vänt för min fyrbente vän åt det bättre hållet.Nu längtar jag efter sömn. Kram till dig med A-L
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-08 11:52:00
|
myrboa |
Så här tänker jag i dag, denna regnets dag.KROPPEN består av flera delar och alla dessa delar tillsammans benämns KROPP. Får du tandvärk påverkas HELA kroppen.tex Vi pratar Politik,Religion,Mattematik,Kemi,Sexualitet...som om det vore separata delar..något därborta, för sig existerande..jag ser det som delar iii det Hela. A-L
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-08 12:00:00
|
myrboa |
Vi säger att vi bor på jorden..men "Jorden-Tellus"" är ett namn på en planet som "färdas" i rymden. Vi är också vi ett slags austronater .Alla delar vi på samma"boplats" Tellus. Varje världsdel ,land,landskap,stad osv kan man säga är delar som tillsammans...A-L
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-08 12:21:00
|
myrboa |
Kanske är det så att vi kan förklara Universum,Livet... med mattematikens,kemins,fysiken,Religionens osv osv.hjälp,Vilket vi väljer beror kanske på "individuellt tycke och smak" A-L
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-08 18:23:00
|
myrboa |
Ja.. nu är då Mats på "tråden" Skratta får man.Sprutt blir det.Tror inte att du inser hur mycket du ger av dig själv .Känslor vaknar till liv.. glädje,skratt,ilska frustration m.m...hjärnan får jobba.Ibland känner jag ilska över dina uttryckta fördomar som ju egentligen mest är riktade mot dig själv.Varför mobbar och fördömer du..dig???Tycker jag är dumt gjort mot dig. A-L
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-10 11:32:00
|
myrboa |
Människan hon har uppfunnit många fantastiska uppfinningar .Den tekniska utvecklingen har "rusat fram i jetfart".Men det som gör mig lite frågande är:Så fort en uppfinning gjorts,om det så är klocktid, datorer osv så verkar vi ha en tendens att överlämna "styret" till det vi uppfunnit.? Många tekniska uppfinningar är gjorda för att ge människan mer tid,men vi tycks väl aldrig ha så lite tid som nu.Till mänskliga möten,till att möta oss själva.Vi har överlämnat oss till "tidens styre"A-L
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-10 12:31:00
|
Janne B |
Tid är något vi människor kan mäta på många sätt, nu senast bl a med atomur osv. Mina fäder bestämde tid med hjälp av soluppgången över Billingen. // Men så är ju tiden något helt annat också...mest som en upplevelse av tiden gång. Utan vetenskap och exakthet.. Bara en känsla av att ngt går fort eller sakta. Ibland kan vi också känna att tiden liksom rycker o haltar sig fram.-// Man kan bli schiZ för mindre.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-10 12:34:00
|
Janne B |
Denna december månad gäller inga "gamla märken". Bränn bondepraktikan. Naturen är förvirrad och en del av oss står den nära. Men Fågelsångaren behöver inte bekymra sig för det just nu.
|
|