Inlägg #1: Postat: 2006-12-08 00:22:00
|
Janne B |
Jo då Elvy/ Vi var 120 elever på Södra Vätterbygdens Folkhögskola som stod på Stadsberget och titta när Sputniken dök upp över Vättern Visingsö. Jag var då 18 år och jag minns många sorters reaktioner. Teknikglada gossar som jublade. Flickor som grät av skräck.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-08 00:26:00
|
Janne B |
1950 hade nog ryssarna smällt sin första atombomb och man talade om de nog hade vätebomb också. Vad fanns i Sputniken som pep en entonig melodi för dem som hade rätt radio./ Var vi omskakade så var folk i USA ännu mer chockade för de hade sett ner på den ryska tekniken. // Jag mår bra med för dagen goda blodvärden. "elstöt" nästa vecka.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-08 19:42:00
|
Elina |
Janne, hur är det med dig?
Elvy/ ja, vi flickskoleelever stod och tittade på Sputnik. Noga på rätt tid. Några av oss ville bli rymdforskare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-08 22:36:00
|
Janne B |
Några av er blev Rymdforskare. I går och i natt satt det tre svenska kvinnliga rymdforskare, chefer och kommenterade uppskjutningen, som flyttades fram. I mindre format har vi flera tjejer som är flygplatschefer efter flera år i luften. /Elina jag lever ett rätt normalt liv med hjälp av mina två mediciner. Känner ibland oro men mest harmoni.Kanske jag är i "Herrens händer" i någon mening.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-08 23:17:00
|
Elina |
4/ Janne, jag har helt missat att du är/har varit sjuk. Vet ingenting. Reagerade på Elvys kommentar här. Ta vara på dig!
|
|