Tips till stadsjeepägare som vill få miljöimage

Den här tråden diskuterar artikeln Tips till stadsjeepägare som vill få miljöimage.
Inlägg #1: Postat: 2006-12-07 11:59:00
Joakim Steneberg
Rätt bra, men lämna feminismen! Den är idag ett svårt socialt miljöproblem!
Du vet väl f.ö. vem som ville ha AWD-bilar jeepar i USA. för att känna sig trygga? Kvinnorna!
Det finns idefinitvt ingen anledning att blanda ihop viktig miljöpolitk, med fanatisk feminism!
JS, miljövän sedan -60-talet.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-07 12:20:00
Lars Nilsson
Varför vänder sig artikeln till yngre "supercoola" tonåringar med stadsjeepar? Finns dom? Här uppvisas ytterligare ett exempel på miljöpartiets verklighetsflykt.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-07 19:04:00
CMO
Det intressanta är väl hur mycket bensin fossila bränslen man förbrukar och då är det ju mycket annat än typ av bil som spelar in. T.ex var man väljer att bosätta sig. Men stadjeepar är ju liksom tacksammare hatobjekt än torp ute på vischan. I alla fall för mp:are...
Inlägg #4: Postat: 2006-12-07 19:13:00
Anna Li
Det här var faktiskt en riktigt bra krönika där MW lyckas frigöra sig från politikdebattartikel stuket och skriva en riktig krönika. Med bra inledning, bra tråd och en återkoppling på slutet. Men så har MW alltid verkat påfallande begåvad också.
Inlägg #5: Postat: 2006-12-07 19:30:00
peter_
Odla en image? Är det många som håller på med sådant? Det blir hursomhelst inte lätt att dra ned på den personliga hygienen och renligheten.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-07 20:03:00
Viveca
Du är en ansvarstagande person.Östersjön tänker jag mycket på.Hur går det med gasledningen mellan Ryssland och Tyskland som ska skrapa i monor och kvicksilver?
Inlägg #7: Postat: 2006-12-07 20:50:00
Eleni Schmidt
Så bra krönika Maria! Jag förstår absolut inte grejen med stadsjeepar. Jag kan förstå om låginkomstagare väljer begagnade ,mijöfarliga bilar, men har man råd med en stadsjeep har man råd med en etanolbil.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-08 06:10:00
Inger-Sofia
Det med imagen,behövs den.det är väl bättre att stå upp för,våga föra fram det vi tycker, har insikter och kunskaper om,så ger vi ju argument och styrka i orden till dom som är osäkra,eller saknar ord,Fakta,kunskaper.Inga tröjor..sanningen,ger en naturlig image och modet att stå upp för den..det är coolt.må väl.
Inlägg #9: Postat: 2006-12-08 12:40:00
Jan E
Nja, inget vidare. Artikeln gör anspråk på att vara ett lite småroligt kåseri, men det funkar inte riktigt. Var tipset om t-shirts så roligt? Att raljera med dem som kör omkring med privattanks i sthlmstrafiken är dock helt rätt. Dessvärre tycks SUV-innehavarna vara immuna mot argument som ifrågasätter dessa monsters berättigande i stadsmiljö. Men på sikt kanske de ändå fattar. När de inser att det inte är med beundran folk glor på dessa bilar, utan med avsky.
Inlägg #10: Postat: 2006-12-08 19:33:00
Franklin
Arnold Schwarzenegger har jag gillat sedan jag body-buildade i början av 90-talet. Eller, jag "lyfte skrot" som det heter. Fast jag blev aldrig så biffig som jag önskade, något jag är väldigt glad för nu eftersom jag ser helt normal ut och inte som en Belgian Blue.
Laddar...