Rubrikförvirring i fjortisparadiset

Inlägg #1: Postat: 2001-08-23 15:48:00
Toeloop
Visst är det tragiskt, men tyvärr sant...
Inlägg #2: Postat: 2001-08-23 16:00:00
Frank
Att publicera sig på nätet - antingen i dagboksform eller som här på Sourze - inbjuder tyvärr till rubrikporr. I tryckta medier kan man ju på mindre än en sekund avslöja sensationslystna rubriker, som just sensationslystnad, men på nätet måste man klicka fram texten för att få reda på vad den innehåller. Och resultatet? Trista texter får många klick vilket tokas som läsare.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-23 16:02:00
tobias
jag tror dessvärre det fungerar i viss mån likadant på sourze. om du använder den avancerade sökfunktionen här på sourze och väljer att söka på de som fått över 3000 läsare eller nåt i den stilen och ser på titlarna, så är det rätt tragiskt. Personligen tycker jag sourze borde byta ut vinsten från den som får mest antal läsare till den som lösarna ger bäst genomsnitsbetyg. kanske. //mjaumjau.com
Inlägg #4: Postat: 2001-08-23 16:45:00
elisabeth
Men får en tjej lika många klick som motsvarande kille om hon skriver om något tyngre, exv USAs utrikespolitik?
Inlägg #5: Postat: 2001-08-23 17:50:00
Kak
Joo, men nog är det väl så i de flesta Internetsammanhang? Om man väljer bland ett gäng länkar så väljer man den med mest lämpligt rubrik. Surfar man på Lunar för att läsa dagböcker så vill de flesta läsa något smaskigt.

Jag tror att de är få som verkligen skriver dagbok seriöst på Lunar. Överlag är det nog mest "fjortisar" som satsar helhjärtat på det där, som ett sätt att få uppmärksamhet & status. Ja, precis som du skrev.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-05 21:38:00
ModestyH
Finner det hela väldigt skrattretande! Fast det är så sant som det är sagt:-
Inlägg #7: Postat: 2001-09-05 22:49:00
Samir Saukko
Fenomenal avslutning!
Hur fan fick du det hela å gå ihop?
En massa ruttna kalaspuffar på dessa kryptofeminister jag har läst för mycket av dina artiklar ; som stoltserar med sina porr-rubbisar och förkastar porren ihopp om att få flest läsare å 10 000kr eller 3000 eller vad det nu är...gör samma experiment på sourze för 1200kr tycker jag :
Inlägg #8: Postat: 2001-10-25 13:33:00
No_One
Det "fjortisarna" inte verkar förstå arr man erhåller inte status genom att det är många som läser deras dagbok. Att försöka lura till sig läsare genom att använda sig av en icke innehåll relaterad rubrik håller inte i längden. Vill man ha läsare som återkommer, så gör man bästa i att anpassa rubriken efter innehållet.
//No_One no_one_se, Lunarstorm
Laddar...