|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-04 17:01:00
|
|
Joakim Steneberg |
Mja, "utopiska världsförbättrare" har jag inget emot. Det ingår i framåtskridandet "2 steg framåt, 1 bakåt". Hoppas jag vi har. Men annars är det här verkligen ett relevant ämne och nog en rätt välbeskrivande artikel. Man får väl hoppas att alliansen just i det här fallet har lite att komma med. 1 steg framår?
F.d Sthlms lärarhögskola
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-04 17:01:00
|
|
stålis |
Återinför ordning- och uppförande-betyg samt morgonsamlingar. Tvinga mobbare att byta skola istället för tvärtom. Jag är inte uppdaterad, men mina stackars vuxna barn utsattes för blockämnen!
Jag hatade det! Historia, geografi och religion och språk skall vara separata ämnen! Och deras status måste höjas. Inget töntigt skitsnack om "gamla kungar".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-04 23:49:00
|
|
MdaG |
Håller helt med. Som nyutexaminerad Civilingenjör har jag fått ta till fördjupade självstudier vid sidan av Universitetets "krav" för att kunna stoltsera med faktiska kunskaper nu när jag söker jobb. Höj nivån på Högskolan och minska antalet platser så att bara de mest motiverade kommer in och inte de som bara "inte vill jobba".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-05 09:08:00
|
|
PerJ |
Känner igen mycket av det du skriver. Speciellt när jag skuklle börja läsa till ingenjör och lärarna ibland tvingades förklara högstadiematematik för de som inte hängde med..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-05 15:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Vänsterblocket alla ska ha en en högskoleutbildning hur oägnad man än är!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-07 04:57:00
|
|
susanna s |
Det är nått som ärsnett de senaste åren har allt fler läst på högskolan. Själv pluggade jag där i fem år. Intressant och utvecklande, men de ämnen jag läste finns det ingen efterfrågan på på arbetsmarknaden. I sommras gick jag en veckas truckkortutbildning. Skulle jag i dag ha lust att byta jobb är det inga problem. Det behövs folk till praktiska yrken också.
|
| |