Den lyckliga horan och trafficking

Inlägg #1: Postat: 2006-12-03 11:44:00
Anna Drangel
Urban: jag vet inte om du minns att dom som kämpade för de honomsexuellas rättigheter i samhället ofta var feminister.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-03 12:26:00
Daniel Wijk
Och nu så kämpar feministerna emot andra människors frihet så nu är dom skurkarna. Feminister är numera de som måste bort från tronen pga hur dom behandlar andra människor.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-03 16:08:00
Urban
Helt rätt Anna och det är jag väldigt tacksam för. Men jag kan tänka mig att hon som skrivit denna krönika hade velat se dåtidens utsatta grupper - bögar och lösaktiga kvinnor m fl - inspärrade eller sterliserade. För mig representerar hon ett "förhållningssätt" som kan växla över tid och sammanhang. Jag tycker vi har sett nog av sådant i historien.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-04 00:47:00
Sunny
Urban:Jag tror att vi känner varandra från en annan debatt?
Stämmer det? I så fall så vet jag att du har en del kunskap om ämnet.
Inlägg #5: Postat: 2006-12-04 07:47:00
Urban
Sunny: Ja, det stämmer. En debatt som jag fö. funderar på att lämna då jag är trött på att bara sitta och prata. I det oändliga. När man kokar ner allt prat och all intellektualism så återstår handling och jag tycker att tiden är rätt för sveriges horor att komma ut ur sina garderober. Det kommer att svida i skinnet, men då får det göra det. De har mitt fulla stöd och jag tror att det finns en tyst opinion för dem i landet.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-04 07:47:00
Urban
Monika-typer får förvisso en massa utrymme medialt, men de håller på att förlora sitt grepp om debatten. Hennes mumbojumbo-uttalande som jag citerade säger väl allt egentligen..
Inlägg #7: Postat: 2006-12-04 08:03:00
Inger-Sofia
Hej urban....Bra sagt om att koka ner och intelektualisera -återstår handling.detta gäller mångt,som vi i eoner snackat om,därför har inte, kan inte förändringar ske,då detta inte sammankopplas med just handling. du strider öppet och ärligt, klart tar du ställning..du är en levande frisk fläkt..kram
Inlägg #8: Postat: 2006-12-05 07:28:00
Urban
Tack Inger-Sofia och kram :- Nu lämnar jag denna debatt och återfinns i någon annan.
Inlägg #9: Postat: 2006-12-05 08:17:00
Inger-Sofia
Lycka till Urban.må din glöd, aldrig slockna,din puls aldrig sluta slå, för-att mot orättvisor och förtryck orka ta strid.Det är ju det som håller oss levande vid liv,att kämpa för det vi tror på..kram
Inlägg #10: Postat: 2006-12-05 19:02:00
Sunny
Urban även om du lämnar Sourze så ämna inte den andra debatten du behövs!!!
Laddar...