Slopa skatten på arbete! 1

Inlägg #1: Postat: 2006-12-03 07:36:00
peter_
Ja, det är något sjukt. Det behövs mer individuellt ansvar och mindre förvirrande, snedvridande, passiviserande, "sjukdoms"alstrandeskatter och bidrag. Jag vill inte ha någon överförmyndare.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-03 07:37:00
peter_
Hoppsan, kom fel.
Inlägg #3: Postat: 2006-12-03 17:07:00
Janne B
Även den ädlaste arabhäst kan halka lite fel, såg jag i TV nyss...
Inlägg #4: Postat: 2006-12-06 23:11:00
Viveca
Tycker det börjar att bli ointressant att lägga en värdering i bidrag och hur mycket som kommer skattebetalarna till godo.Det behövs givetvis nya ideer och långsiktigt tänkande.Det manipuleras hela tiden med människors liv,jag tror dock på människan och tar en svag människa på allvar.Hur kan man om man accepterar brister och tror på denne få den att vara till nytta i samhällsekonomin?
Inlägg #5: Postat: 2006-12-07 01:36:00
Uno Hansson
Det som krävs är väl i stort försumbara levnadskostnader i förhållande till normala inkomster. Osh då måste marginalkostnaderna för exempelvis boendet bli mycket, mycket lägre. Produktions och distributionsstrukturern måste rimligen radikalt effektiviseras.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-07 19:08:00
Viveca
Håller med om att produktions och distributionstrukturen måste effiktiviteras.Jag har tänkt mycket på grupper i samhället som föds till att alltid vara bidragstagande.Hur kan man skapa kvalitativa konkurrenskraftiga företag där den ne kan utföra ett utmärkt arbete.Vi vet att människor föds med olika förutsättningar och vi behöver komplexa lösningar om inte bara den sk eliten ska vara produktiv.
Inlägg #7: Postat: 2006-12-09 10:00:00
Uno Hansson
Det finns nio mänskliga behov som varit desamma i alla kulturer och i alla tider.
Fysiska behov, Trygghet/beskydd, Engagemang, Avkoppling, Tillgivenhet, Förståelse, Kreativitet, Identitet/mening, Frihet…”
”… Ett hållbart samhälle är således ett samhälle som kan bibehålla sin jämvikt gentemot naturen samtidigt som människornas förmåga att tillgodose sina behov inte förhindras…” Länk: detnaturligasteget.se
Inlägg #8: Postat: 2006-12-09 10:08:00
Uno Hansson
För att vi alla skall kunna tillgodose alla dessa behov, så måste vi tid och ork över. Inte bara behöva använda all ork till överflöd av att kompensera med onödiga fysiska behov, trygghetsbehov och välfärdsbeskydd. Så där måste arbetskostnaderna för de fysiska behoven bli försumbara. Datorer och maskiner bör ta över så mycket som möjligt.
Laddar...