I utbrändhetens spår

Inlägg #1: Postat: 2006-12-01 06:36:00
Inger-Sofia
SUNNY..god morgon..När jag började jobba med människor,trodde jag på den beskrivning skolan samhället gett mig om hur vi tar hand om människan,för det jag sett,hade jag nog fel i..men när jag klev in bakom draperiet.in till en verkligheten,som oxså fanns,blev jag,arg,besviken,kännde mig lurad.för det fanns ingen täckning på/för allt som sagts,tillden grupp människor jag jobbade med och fanns för.
Inlägg #2: Postat: 2006-12-01 06:42:00
Inger-Sofia
Barn,ungdomar,äldre,handikappade,
de på sidan satta människorna,som inte hade rätta prislappen.allt var nästan bara tomma ord..vårt samhälle/vi hade inte kommit dit vi pratade om,Vi hade bara camoflerat,gömt denna verklighet bakom ett tjusigt draperi av vackra ord.må väl du kämpandes människa
Inlägg #3: Postat: 2006-12-01 10:38:00
Sunny
Jag hade en fördel kanske... som dumpad barnhemsunge viste jag att man inte kunde lita på vuxna mycket tidigt.
Inlägg #4: Postat: 2006-12-01 10:47:00
Janne B
Sunny/ Du vet att jag hade den motsatte starten i livet, allas lilla a-barn. Jag trodde nog på allas inneboende godhet tills jag var så där 12 år. Mina misstag har nog mest handlat om att jag litat för mycket på folk ibland. Trott de om gott som velat mig illa.Men kanske jag i min blåögdhet också haft modet att göra en viss nytta.//Trots dessa olikheter så har vi så lätt för att förstå varandra Sunny.
Inlägg #5: Postat: 2006-12-01 10:48:00
Janne B
Inger-Sofia, jag funderar på svar till dig men det liksom inte sig sig riktigt nu...
Inlägg #6: Postat: 2006-12-01 10:49:00
Janne B
...likson inte riktigt tar sig nu..
Laddar...