Livet är nog större än vi anar

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2007-01-10 12:56:00
myrboa
Sunny/ Du verkar vara "sjuhellsickes" kvinna.Dina livsupplevelser och du själv,det jag läst går verkligen inte av för "hackor" Har du aldig funderat över att skriva en bok. Du!
Om "världen" inte ger Livet särskilt stort värde kan vi var och en ge våra egna Liv värde, så kommer Livsvärdet att stiga betydligt.."liten droppe blir till slut..." A-L
Inlägg #62: Postat: 2007-01-10 12:59:00
myrboa
Jippiiii!!! Inga hål..inte ett enda litet hål i sikte.Jippiii!!Det firade jag med en Daijm!!! Fniss: A-L
Inlägg #63: Postat: 2007-01-10 13:04:00
myrboa
Har sett JanneB. att du skriver.. en aningens negativt om din kropp.Så det här är till dig.
"Jag öppnar ett sömnigt öga,kastar en skräckslagen blick på min bild i spegeln och upprepar sedan med övertygelse:Jag är jag och jag är underbar.Därför att Gud gör inte skräp."Brombeck
Inlägg #64: Postat: 2007-01-12 12:30:00
myrboa
"Folk påstår att vi alla letar efter meningen med livet.Men jag tror inte att det att det stämmer.Jag tror att vi letar efter att få känna att vi verkligen lever...så att vi inser hur hänförande livet faktiskt är."J.Campell A-L
Inlägg #65: Postat: 2007-01-12 12:38:00
myrboa
Livs-Lycka för mig kan vara något helt annat för andra.Allt beror på "perspektivet" Såg ett TV-program för bra tag sedan:Där några ungdomar diskuterade livs-frågor.Där i gruppen fanns en blind tjej,som alla seende tog för givet,att hennes största livs-lycka låg i att få synen tillbaka.
Inlägg #66: Postat: 2007-01-13 16:06:00
myrboa
"som man sår får man skörda" ???Har jag läst och funderat en del imkring.Sår jag morotsfrön kan jag inte förvänta att något annat än just morötter kommer upp.Sår jag hat måste det då inte vara hatet jag skördar.Sår jag kärleksfrön skördar jag kärlek.Hmmm!?Känner att jag vill/måste fundera mer kring dessa ords innebörd.A-L
Inlägg #67: Postat: 2007-01-13 16:24:00
myrboa
"Det finns två sätt att uppnå kunskap,genom argument eller erfarenhet."R.Bacon Nog lyssnar jag mer intensivt på personer som talar av egna erfarenheter,för de personerna VET med hela sig ordets fullaste innebörd/innehåll. A-L
Inlägg #68: Postat: 2007-01-14 18:25:00
myrboa
" Vi kan inte lösa dagens problem med samma sätt att tänka som det som skapade dem."Einstein Tänker då särskilt på "könskrigandet "Där behövs verkligen "nytankade" tankar.För detta "krigande" könen emellan påverkar ALLA delar av vårt samhälle...Påverkar familje klimatet, skolan,politiken,ekonomin,religionerna..JA.ALLT där människan är inblandad.SÅÅ att ingå "freds-samtal" vore kanske inte så dumt.A-L
Inlägg #69: Postat: 2007-01-14 18:33:00
myrboa
Kunskaps-inhämtande vore kanske en början.Män som berättar om hur det är och har varit att leva och verka som man.Kvinnor som berättar om hur det är och har varit att leva och verka som kvinna. Har själv gjort slag i saken och plockat fram två böcker från bokhyllans "mörka vrår" "Mammaupproret och Pojken som inte ville bli stor" av D.Kiley
Inlägg #70: Postat: 2007-01-14 19:01:00
myrboa
"Huvudet kan inget känna förrän hjärtat har lyssnat och det hjärtat vet idag kommer huvudet att förstå i morgon." irländsk poet .... Hjärtat måste berätta för hjärnan vad/hur det känns.Känna känslan inte tänka känslan ???? Känn vad du känner och du ska lära känna dig själv. Anna-lena
Inlägg #71: Postat: 2007-01-16 12:19:00
myrboa
"Att lära är att komma underfund med vad du redan vet.Att handla är att bevisa att du vet det.Att undervisa är att påminna andra att de vet det lika bra som du själv."R.Bach Allt finns innom..vad du sätter i focus/prioriterar är det som blir synligtgjort. A-L
Inlägg #72: Postat: 2007-01-16 12:31:00
myrboa
"Alla är vi dumskallar på bussen,så det är lika bra att vi sätter oss tillrätta och njuter av resanW.Gray *Tacksamhet över att finnas till,attkunna gå ,tala,känna,tänka,se,uppleva olika känslor.Så ofta jag tar det för självklart,men är det nu så självklart? I dag är min tacksamhets-dag.Tack Livet!!
Inlägg #73: Postat: 2007-01-16 12:54:00
myrboa
Tack fötter för att ni tar mig dit jag vill! Tack mitt hjärta för att du fortsätter slå trots att jag inte tar härnsyn till dina behov .Tack hjärna för att du finns där och hjälper mig foga samman alla tankar och upplevelser till ord som gör att jag bättre förstår mig själv och omvärlden.Tack min kropp för allt fantastiska arbete du utför för att jag ska må så bra som möjligt. Förlåt alla de gånger jag struntat i att lyssna .Fast du, nu har jag gett dig B1vitaminen som du hade slut på.
Inlägg #74: Postat: 2007-01-18 12:37:00
myrboa
Sonen hade satt potatis ett år.På hösten när vi satt och lät oss väl smaka av denna läckerhet, passade jag på att tacka honom för hans väl utförda arbete .Då säger sonen" Ja men du kuperade ju och rensade bort ogräset" Ja det var sant,så tack mig.Då höjer mannen rösten och säger" Ja men ni hade inte kunnat sätta potatis,rensa ogräs och kupera Om inte jag hade fraktat dit matjorden och gjort den i ordning." Det var ju sant,såå då tacka vi varandra med ett skratt.
Inlägg #75: Postat: 2007-01-18 12:49:00
myrboa
Vad jag vill säga med denna berättelse är:Att vi ser oftast bara det synliga resultatet, inte allt som ligger bakom/innan.Det kan gälla allt från alla människor som sliter och jobbar bakom våra idrottare,till mjölken,mjölet,mobbing,krig,boken..Oftst ligger så mycket och så många fler bakom det färdiga resultatet,men vi ser mest det synliga resultatet. A-L
Inlägg #76: Postat: 2007-01-18 13:54:00
myrboa
Rädslan den smittsammaste av alla "åkommor" Den fräter sönder glädjen,värmen,upptäckarlusten,kärleken,närheten,sanningen,frimodigheten,
och beskär friheten."Rädsla!" Du snackar bara skit. Säger mig att jag inte duger,inte kan,att livet, detta att leva är absolut livsfarligt .Du Rädsla du gillar verkligen att förstöra,att skapa misstro,misstänksamhet och kaos.Hoppas att de snart uppfinner ett vaccin mot dig. Anna-lena
Inlägg #77: Postat: 2007-01-20 19:10:00
myrboa
Tänker!.Vad lite traditioner vi har omkring pojkar och flickors inträde i vuxenvärldenvärlden:Pubertets-tiden.Minns när jag glädjestrålande sprang hem från skolan för att berätta den stora glada nyheten för min mor.."Jag hade fått mens!! Jippii!! " Beviset för att jag var på väg in i vuxenheten.Överlycklig "ropar" jag återigen ut den stora glada nyheten..för att mötas av "tyyyyst." fortsättning följer...A-L
Inlägg #78: Postat: 2007-02-05 17:18:00
myrboa
"Universums innersta materia är tankemateria." A.Eddington-brittisk fysiker Tankens kraft..den är stor,stark och mäktig.Tänker du möjligheter är det möjligheter du skapar.Tänker du problem är det problem du skapar.A-L
Inlägg #79: Postat: 2007-02-05 17:20:00
myrboa
"Du är Guds gåva till dig:vad du gör av det är din gåva till Gud" Anthony Dalla Villa Vackra och tänkvärda ord. A-L
Inlägg #80: Postat: 2007-02-05 17:47:00
myrboa
"Acceptera Dig själv,ända innifrån,varje del av din kropp.Dina sinnen,Din ande:Känn lugn och tillförsikt;Du är i Din fulla rätt till din plats i universum." Låt ingen förminska dig..inte ens du själv.Tro på din inre livs-lys-kraft. Anna-lena
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...