Livet är nog större än vi anar

Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2007-01-03 13:29:00
myrboa
" Människor vill vara till nytta men är rädda för att vara själviska.Men om du inte är till nytta för dig själv då är du självisk,för då kan du aldrig skapa en kärleksfull kontakt med ett större nätverk,och ännu mindre med en enda person." Joan Borysenko Att älska det levande,det sanna,,kärleksfulla...som finns inom oss alla,män som kvinnor..det är vad jag menar med att älska sig själv, då behöver vi "efterfråga" detta hos oss själva för att kunna "bruka" det i livetets alla skeenden.
Inlägg #42: Postat: 2007-01-04 13:31:00
myrboa
Dagens tanke."DET ÄR VÅRT MOTSTÅND MOT LIVET SOM GÖR OSS OLYCKLIGA" Lär Buddha ha sagt.Ligger mycket sanning i de orden.Det att vi försöker förmå livet att inrätta sig efter våra önskningar,behov och krav i stället för tvärtom."Ske icket din vilja utan min."Livet som ser till/i det stora perspektiven..vi i det lilla.Ändå tycks vi veta mest och bäst.A-L
Inlägg #43: Postat: 2007-01-05 13:58:00
myrboa
LIVETS STORA UTMANING FÖR OSS ALLA : MODETS SEGER ÖVER RÄDSLAN. Anna-lena
Inlägg #44: Postat: 2007-01-05 14:06:00
myrboa
Avslutar denna eftermiddag Sourze-besök med ord av Gandhi: "Först ignorerar de dig.Sedan skrattar de åt dig.Sedan kämpar de mot dig. Sedan vinner du." Tro på din inre kraft och förmåga , då blir din kraft och förmåga starkare och starkare.Du..vi alla är Livets "fotavtryck" Bevis för Livets existens. A-L
Inlägg #45: Postat: 2007-01-06 15:29:00
myrboa
Livet Är...det är upp till oss vad vi fyller det med.Kanske är det så att vi lever liv på ett sätt..tills.vi känner oss övermätta på just det sättet och vänder vår "blick och längtan" mot något nytt..annat.Är det månne det utbrändhet,missnöje,hat,missunsamhet osv..ger uttryck för.Vi vill nytt..men håller hårt fast vid det välkända.Och kroppen "höjer sin röst" för att få oss att "stanna till" och lyssna.Lyssna på själen som försynt försöker fånga vår uppmärksamhet.A-L
Inlägg #46: Postat: 2007-01-07 13:58:00
myrboa
Rädslan ett mycket användbart och starkt "maktmedel" Underhåll rädslan hos människan genom att inbilla henne att hon måste BLI någon/något för att duga. Att hon absolut inte duger som hon är,ser ut osv.Tror vi på det..ja då blir vi lättstyrda/lättmanipulerade. Om i stället förstår att vi redan ÄR NÅGON/NÅGOT..slipper vi slitet att BLI någon/något vi redan ÄR A-L
Inlägg #47: Postat: 2007-01-07 14:15:00
myrboa
INGEN KAN FÅ DIG ATT KÄNNA DIG MINDERVÄRDIG UTAN DITT SAMTYCKE. Ja den makten har vi..att välja vad vill "ta in".vad vi vill ska få "sitta på första parkett" i vårt inre.Självhatet?Självföraktet? Eller. " Jag är bra..fin.duger precis som jag ÄR" Som jag sagt tidigare, Allt och Alla ryms i Livets stora generösa varma Livsomfamning precis som de vi är just nu. A-L
Inlägg #48: Postat: 2007-01-07 15:50:00
Inger-Sofia
Hej myrboa.Jag hörde dina ord klinga ,högt,vida över eterns alla rum..du har varit flitig idag.jag samlar i min korg dina kloksklapsord,vänder och vrider på dom,kikar från alla håll.Användbara är dom till mycke,av stor kvalitet.Modet,det stoppade jag snabbt ner i min korg,för det behöver jag till allt...kram och tack,nu har jag korgen full att gotta mig med,av alla dina insamlade ord,fulla med innehållsrikt liv...kram
Inlägg #49: Postat: 2007-01-07 17:08:00
myrboa
HÄr några ord av Nalle Puh:
"När nöden är som störst finns det alltid något elände du inte har upptäckt än....Tid är naturens sätt att hindra allt från att hända på en gång." A-L
Inlägg #50: Postat: 2007-01-08 12:49:00
myrboa
Tänker på vad vi håller oss själva och varandra i shack i detta "lagomlandet" Inte skratta för högt. Inte gråta så det syns.Ilska hu så farligt." Ta dig samman och uppför dig!Herregud vem har inte varit gråtfärdig.Bit ihop det har jag fått göra. Jamen!! Vad gör jag med gråten,ilskan och glädjen då? Ta dig en sup,arbeta mer,res bort ett tag så ska du se att du mår bättre" Bara vi inte kommer i närkontakt med oss själva så är allt frid och fröjd.Men vem/vad blir jag/vi utan oss själva??
Inlägg #51: Postat: 2007-01-08 18:45:00
myrboa
Själva Livet är ett mirakel.Men vi är så vana vid det..tar det så för självklart/givet..Att först när vi näst intill "förlorat" det. Dåå.. märker vi vad som är vad..vad som bär LIvets "kännemärke" Först dåå. A-L
Inlägg #52: Postat: 2007-01-09 11:16:00
myrboa
"Der är nedslående att leva i en tid där det är lättare att spränga en atom än en fördom." A. Einstein
FÖR-DOMAtt döma före..i för-väg.

"Fördomen är okunnighetens barn"
Att tro sig se det HELA,när vi bara sett en liten bit. A-L
Inlägg #53: Postat: 2007-01-09 11:27:00
myrboa
Tänker på den person som gav uttryck för sitt "tyckande" angående kvaliten på "Poesisidan."Den som yttryckte sin åsikt i frågan får vi hoppas gjorde det utifrån att ha läst samtliga bidrag.Annars gav den endast uttryck för en För-Dom.A-L
Inlägg #54: Postat: 2007-01-09 11:36:00
myrboa
Klumpa ihop det är vi bra på."Vet man väl hur invandrare är! Barn är! Gamla är!Miljöpartister är! Folkpartister är!Religiösa är! Horor är!Tankens kraft är bara flum!Känslor vilket trams!Hur världen ska styras! Hur kvinnor är! Män är!"
Inlägg #55: Postat: 2007-01-09 11:50:00
myrboa
Inger Sofia har i dikten "Mission inposible" belyst detta; Att vi inte kan För-döma, För-kasta någon/något innan vi "provat att gå i någon annans skor" A-L
Inlägg #56: Postat: 2007-01-09 12:02:00
myrboa
Därför är det viktigt att så många som möjligt delar med sig av sin värld,sina erfarenheter,upplevelser och kunskaper så vi inte låter några spika fast "så är det..så är dom" Utan "dom" själva berättar ur sitt perspektiv .Och på så sätt kommer vi att närma oss sanningen bit för bit. A-L
Inlägg #57: Postat: 2007-01-10 12:06:00
myrboa
Kände värme och glädje när jag såg programmet med Linda/Arken.Detta att GÖRA ORDEN I HANDLING.ATT GÖRA och VILJA GOTT ÄVEN FÖR ANDRA. ATT SE KÄRLEKSBUSKAPET OMSATT I HANDLING. DET KÄNDES FINT DET.OAVSETT VEM SOM GÖR DET. KRISTEN..ATEIST..DET ÄR KÄRLEKSBUSKAPET SOM ÄR DET VIKTIGA.DET PRIMÄRA för mig. A-L
Inlägg #58: Postat: 2007-01-10 12:17:00
myrboa
Vi säger KRISTEN ATEISTJUDE POLITIK MÄN KVINNOR OSV. Sen ställs dessa i motsatsförhållande till varandra och så är "ordkrigen igång" då det gäller att överbevisa vem som har "rätt och fel" Polik är inget utan människor. Definitionen/ordet"Män" innehåller mer än en snopp,"Män" är också "människa" med mycket innehåll. Definitionen/ordet "Kvinna" innehåller också mer än "könet" är också "människa" med mycket innehåll.
Inlägg #59: Postat: 2007-01-10 12:35:00
myrboa
Som jag ser det är alla "etiketter" vi så ivrigt klistrar på varandra" endast begränsande och säger så pyttelite om den/det man "etiketterar". Vi sätter också "etiketten" Glad,rolig,vacker,sexig,sur,arg..osv"
på människor och blir ytterst snopna/förbryllade när den "glade" visar andra känslor.För egen del vill jag inte begränsa mitt levandet, mitt kännande,mitt varande när jag vet att det finns så mycket att uppleva.
Inlägg #60: Postat: 2007-01-10 12:46:00
myrboa
Kan hitta livskunskaper överallt. Människor som delar med sig av sina upplevelser/erfarenheter är min viktigaste "litteratur-källa" Där finns outsinliga självupplevda kunskaper att lära av.I kemins,fysikens,religionens,konstens..tanke/känslo-uttryck hittar jag också livskunskap att ta till mig.Varför skulle jag välja begränsningen när det finns obegränsade möjligheter.Bara jag vill/väljer att se med öppna sinnen.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...