|
Inlägg #1: Postat: 2006-12-02 08:12:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej Anna-lena..Håller med dig där att livet är större.mycke större än vi anar..din artikel innehåller lite kluriga eftertankar,kikaren var en bra bild...Bra text med "sprittiga" levande ord serverar du oss på tankefatet..kram
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-02 08:55:00
|
|
yron |
Visst är livet det allra viktigaste. Det finns många orättvisor i världen men i den största är vi alla vinnare, vi lever. Konsumsionssamhället behöver att vi har andra värderingar och styr oss till att vara avundsjuka på och bekymra oss över, vad som mycket är bagateller. Men ändå det är ju inte svårt att förstå att få vakna upp på morgonen inför en ny dag är det i grunden allra största.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-02 09:55:00
|
|
peter_ |
Du kanske kunde ha nämnt omgivningens likgiltighet för barn som far illa som faktor också. En av de vanligaste orsakerna till att barn mobbar varandra och får problem som vuxna är nog brist på kärlek och trygghet under sin uppväxt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-02 11:39:00
|
|
Janne B |
Välkommen i skrivargänget säger jag som varit med rätt så länge. /Jan Brunnegård
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-12-03 14:02:00
|
|
myrboa |
Vi beundrar och hänförs över en vacker solnedgång,över norrskenets sprakande fyrverkeri över himlavalvet....men "människan" denna enorma naturkraft Henne verkar vi inte se storheten i. A-l
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-12-04 00:26:00
|
|
Sunny |
En mycket bra artiklel!
Visst är livet förunderligt stort! Tänk bara hur mycket som måste fungera bara i ett öga?
Eller i vår hjärna? Varje gång jag får ett nytt friskt barnbarn känner jag ett mirakel som rör vid mig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-12-04 13:07:00
|
|
Janne B |
Jag gick upp på en höjd med kossan Rosaefter mig .Där uppe mötte oss den mest fantastiska utsikt.Men det märke inte Rosa. Det dofttade så gott från skogen nedanför, det märkte nog Rosa mest. Det susade så vackert i träden, men det tror jag inte Rosa brydde sig om. Men jag liksom andades med suset i träden. Det kom en mängd fåglar i plogform över våra huvuden. Det är nog någon sorts änder tänkte jag. Men det tänkte inte Rosa. Så gick vi ner igen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-12-06 10:59:00
|
|
myrboa |
Idag..denna morgon, vaknar några med svår ångest inför denna nya dag.Några vaknar sprittande glada.Några känner oro inför lasarettsbesöket.Någon har just förlorat någon kär. Själv har jag vakat i natt över min nyopererade fyrfota vän.Livet detta något som vi alla upplever och känner så olika inför.Ändå är det LIVET vi alla lever ii. Trötta A-L
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-07 20:04:00
|
|
myrboa |
" Om människor som inte förstår varandra,åtminstone förstår att de inte förstår varandra,då förstår de varandra bättre än när de--utan att förstå varandra --inte ens förstår att de inte förstår varandra." Läste jag någon stans..Hmm!! A-L
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-12-08 06:39:00
|
|
Inger-Sofia |
Myrboa..du som snabbt hittat in,lika snabb är du med din "tunga" att förmedla ,strö kloka,vänliga ord, ibland lite vassa,då vi missat att det viktigaste snappa.Att livet är mycke STÖRRE än vi anar.Hoppas din hund kryat på sig,så du slipper oroa dig.kram
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-12-09 17:34:00
|
|
myrboa |
Peter/ Ja du tolerans är ett vitt-omfattande ord/begerpp.Att se att vi alla utifrån våra erfarenheter/upplevelser försöker leva våra liv ..försöker överleva..hantera vårt levande.Däri sitter tolelansen för min del..Gränsen för vad vi tolererar. är upp till var och en Och baseras nog i mycket på just dessa tidiga erfarenheter/upplevelser.Men inte är jag gränslös i min tolerans. A-L
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-12-09 17:42:00
|
|
myrboa |
peter/" Bra och dåligt är inget annat än namn som ges åt än det ena än det andra.Det enda som är RÄTT är det som överensstämmer med min natur,det enda som är FEL är sådant som strider mot den. Har R.W Emerson formulerat mitt i prick. Det är finemang med andras ord..nu har du gett mig dina, här får du mina. " "Toleranta" hälsningar A-L
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-12-11 15:22:00
|
|
myrboa |
Janne B/ Inför onsdagens lasarettsbesök. "Gud är så stark.Han har de största musklerna i hela världen.Större än Arnold Schwarzerzenegger och Ottos pappa. M.Levengood "Gamla tanter lägger inte ägg"
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-12-11 15:26:00
|
|
myrboa |
Ur "De mänsliga rättigheterna" Artikel 1 "Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättighetr.De äro utrustade med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av broderskap." A-L
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-12-12 13:26:00
|
|
myrboa |
Låt er inte tystas!!.Låt världen veta vilka ni är..vad ni vill..tycker..tänker..känner.drömmer.
längtar efter. Det finns så mycket levda erfarenheter...så mycket osagd klokskap.Låt er absolut inte tystas.Låt ingen få er att tro att ni inte vet det ni vet. Strunta blankt i den gamla utnötta Jantelagen.Ställ upp på er själva. A-L
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-12-12 13:33:00
|
|
myrboa |
" Det finns människor som alltid inbillar sig att man angriper dem när man säger sin åsikt." C.Morgenstam A-L
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-12-12 19:23:00
|
|
Inger-Sofia |
God kväll "myrboa" Tack för alla dina generöst givna "klokord" med mycke högt "näringsinnehåll"..Kram
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-12-13 13:13:00
|
|
myrboa |
Janne B Härligt att allt gått så bra!! Sprida värme hann du också bland dina medpatienter.Viket jag förstår uppskattades mycket. A-L
"Det enda.
Leva i kärleken och sprida den. Det är det enda vi har att göra på denna jord.Allting annat är ingenting."M.Meli
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-12-13 21:57:00
|
|
myrboa |
" Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt.Det viktigaste är osynligt för ögonen." ur Lille Prinsen Dessa ord tillägnar jag dig Janne B. " Gud som haver barnen kär..." sov gott och tryggt. Gonatt-kram från A-L
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-12-14 12:12:00
|
|
myrboa |
" Vi är på väg,närmar oss livet,steg för steg.Ibland flygande,uppburna av självklar tillit. ibland har vi det svårt och då kryper vi fram alldeles intill marken...men trots detta,vi är på väg." V.Enquist Livshälsningar A-L
|
| |