Film: James Bond är död!

Inlägg #1: Postat: 2006-11-28 14:51:00
Daniel Wijk
Det är en jävla skillnade på att vålta och att "ta" någon. Många kvinnor vill bli "tagna" . Ingen bli våldtagen. Blanda inte ihop dessa är du snäll. jag vet att det är hippt att göra det i feministklasser men det vittnar bara om hur förvirrad personen som framför argumentet är.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-28 23:08:00
PB
Daniel Wijk: Här har du några klipp att njuta till när Bond bl a stryper tjejer och smackar på dem lite.

Länk: youtube.com

Är det så du brukar "ta" kvinnor? Stryper, dränker och slår dem lite här och där dvs som du kallar det, tar dem hårt? Andra har åkt dit för mindre kan jag ju säga.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-29 13:35:00
Daniel Wijk
Vad är det för fel med att försvara sig mot en kvinna? Eller skulle du lägga dig ner på rygg och låta någon döda dig för att det är en kvinna? Problemet med personer som dig är att du inte ser alla män som JB har ihjäl genom alla filmer utan bara kvinnorna och sedan sätte rdu dig ner och bölar. Sånt brukar man kalla sexism.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-29 13:38:00
Daniel Wijk
Själv är jag emot våld i alla formenr men jag antar att du inte är emot våld mot män då du inte märkt av detta alls i Bondfilmerna? Bond gör likadant mot män om han behöver det för att klara sina uppdrag. Bon ÄR hänsynslös och mördar folk. Hann ÄR trots allt hemlig agent. Sen vore det trevligt om du slutar lägga saker i min mun som bara finns i ditt huvud.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-29 13:40:00
Daniel Wijk
Du är en liten sexist. Du kan iallafall erkänna det. Säkert en av dom där grundlurade fjantarna som springer omkring med en vit arbindel och tror att du gör en insats medan du i själva verket förstärker skillnaden mellan män och kvinnor både i lag och i samhälle. Det du gör kommer ingenting gott utav.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-30 10:27:00
PB
Jag orkar knappt läsa din rappakalja, men det jag trycker på är hur den gamla Bond figuren använder våld i samband med hans förförande av kvinnor, tvingar till sig sex och kärlek med våld. Du kan inte annat än hålla med om det, för jag vet att jag har rätt och du vet det innerst inne också fast du har svårt att erkänna dig besegrad. Looser!
Inlägg #7: Postat: 2006-11-30 16:54:00
Daniel Wijk
Kära lilla radikalfeminist; Nej, jag anser att Bond är en rå och hänsynslös person men jag anser att du är en sexist. Jag skulle aldrig kunna vara vän med någon av er i det riktiga livet. Dock tycker jag Bond är kul på film medans du enbart är tragisk. Hade jag sett dig på film hade jag kunnat skratta. I verkligheten ter du dig bara tragisk.
Inlägg #8: Postat: 2006-11-30 16:57:00
Daniel Wijk
Du visar i och med det du skriver att du inte har något annat i tankarna än vad kvinnor råkar ut för i filmerna. Män är tydligen i ditt sinne någonting inte ens värt att tänka på. Jag ser en Bond som utnyttjar alla som inte står på hans sida från början för att nå sina mål. Om dom står i vägen så undanröjjer han dom. Han är rå och hänsynslös och tydligen går det hem. Det är bra TV.
Laddar...