Inlägg #1: Postat: 2006-11-28 13:40:00
|
Henrik F |
Vad vackert uttryckt!
Jo surhetsgraden måste nog uppåt några vibbar...
och jag håller med om att den viktigaste förändringen sker i var och ens medvetande.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-28 13:41:00
|
Henrik F |
Men nu verkar det så att de yttre krisomständigheterna verkligen tvingar oss till förändringar i dit inre, var sig vi vill eller inte. När ens eget liv och framtid står på spel, öppnas beredskapen för att ta emot inspiration och lösningar från nya håll som inte fanns tillgängliga i ett sovande tillstånd. Jag tror det finns en enorm potential hos alla, som bara väntar på att bli omruskade, uppväckta och skapande, för att göra det som är vackert och sant, nu och för alltid.
må väl
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-29 07:08:00
|
Inger-Sofia |
Ja,Henrik,så är det nog.jag tror att en orsak till att vi stänger om,den enorma förmåga våra hjärnor har att tänka,utvecklas,är vår rädsla för döden,den rädslan låser vårt liv,medans vi är tänkta att leva det,lära oss,samla kunskaper..ensamheten i döden är nog värst .därför stannar vi inte av i våra liv och tänker,för dödsvetskapen finns,som vi försöker springa ifrån,inte låtsas om..kram för alla dina tankar
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-30 14:50:00
|
Henrik F |
Jag tänker på rädslan för att inte få tillhöra gruppen också, men det kanske är en sorts död att bli ensam. Och rädslan för tomheten och meningslösheten, också nåt som håller oss igång, alltid på språng efter nästa mål, håller fast i dessa mönster. Bob dylan sjöng: "How does it feel, to be left alone, like a complete unknown.."
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-30 14:51:00
|
Henrik F |
I öst så mediterar man just för att stanna och möta sina känslor, istället för att fly, vilket är det vanligaste i väst.
Ångesten är ju jobbig men inget man dör av. Det man dör i förtid av är ju att köra på sitt liv utan att reflektera om vem man är och vart man är på väg, tills man kör in i en vägg nånstans. Jaja, nog om det, ha det så bra och tack för alla dina tankar du kanske skulle skriva en bok.
|
|