|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-26 14:03:00
|
|
peter_ |
Bra sammanfattning!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-26 19:51:00
|
|
ann53 |
Skulle vara intressant vad ni två här lägger in i begreppet feminism. Jag gillar inte ordet av någon anledning, men jag kan inte komma på riktigt varför själva begreppet ger mig taskiga vibbar. kan ha med att göra att det kvinnliga kommer före det mänskliga på något vis. jag föredrar att vara honmänniska tror jag...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-26 19:53:00
|
|
ann53 |
...och ibland hondjävul...det beror sig på sammanhanget och omgivningens förväntningar.....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-26 21:31:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag lägger inte in någonting, mer än att kommentera de som lägger in något i det! Även om jag nu måst generaliserar ioch gör sammanfattningar i artiklar osv.
Och du kallar ju dig inte feminist säger du, men samtidigt använder du desvärre en hel del av deras begrepp osv.
Du kanske har varit en, som Linda Skugge, men också hoppat av? Som hon säger...Hondjävul, så gulligt..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-26 21:45:00
|
|
ann53 |
Nej då, det handlade mer om en bok jag läste för evigheter sedan - "En hondjävuls liv och lustar" hette den och den handlade helt enkelt bara om en kvinna som blev ratad och hämnades på ett djävulskt vis.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-26 21:45:00
|
|
ann53 |
Linda Skugge ger mig spykänslor - hon är så jäkla präktig och lagom-icke-pk. Får en känsla av att hon lever efter en senaste trenden-manual. nej, jag undvek redan grupp-åtta-kvinnorna efter mina studier på sociologen 73 då en av dem talade om att de gick med i vänstern för att killarna där var sexigare och skäggigare.......
|
| |