Anna Sjödin är oskyldigt dömd

Inlägg #1: Postat: 2006-11-26 14:05:00
Pastorn
Det är dina antaganden. De stämmer inte.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-26 14:06:00
Pastorn
Jag tror på Sjödin för att vakten ertappats med att ljuga.

Jag tror på Sjödin för att hon agerat rakt och konsekvent.

Jag tror på Sjödin för att hon varit med om något flera andra också kan berätta om.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-29 08:10:00
JEM
Exakt när har vakten ertappats med att ljuga? SSU under ledning av Sjödin har ertappats med medlemsfusk mm. Vakten har dessutom varit med om en händelse vakter får utstå dagligen i krogmiljö. Händelser både han och andra anställda i krogbranschen skulle kunna berätta mycket om.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-29 08:12:00
JEM
Dessutom stal Anna Sjödin ordningvaktens bricka vid tillfället. Den smusslade hon sedan undan mellan sätet och ryggstödet i polisbilen på väg in till polisstationen. Fullt normalt beteende, eller?
Inlägg #5: Postat: 2006-11-30 09:59:00
Pastorn
Och? Ingen vet hur detta gick till. Möjligen Sjödin. Brickan hittades i polisbilen. Sjödin själv berättar att hon var i chock. Låter troligt att man blir det efter att en person skrikit hora till en, slagit en med batong och kört en med huvudet före i golvet. Vad som hände blir förhoppningsvis upp till hovrätten att fundera över.

Jag vill bara peka på att det inte är omöjligt att hennes berättelse om vad som hände den kvällen faktiskt stämmer.
Inlägg #6: Postat: 2006-12-01 01:50:00
JEM
Vittnen såg hur Sjödin slet av vakten brickan, det är FAKTA. Vittnen såg hur Sjödin och hennes sällskap var så packade att de, helt enligt tillståndsmyndigheternas direktiv, nekades att inhandla mer alkohol, det är FAKTA! Vittnen såg hur Sjödin och hennes sällskap blev aggressiva och hotfulla när de nekades köpa mer, det är FAKTA. Du kan fortsätta din naiva tro på Sjödin, jag vet! Avslutar härmed diskussionen med dig då jag anser att det inte leder längre!
Inlägg #7: Postat: 2006-12-01 11:50:00
Pastorn
Nej du återger tidningsuppgifter. Inte fakta. Du slarvar tyvärr för mycket med dina uppgifter.
Inlägg #8: Postat: 2006-12-01 11:52:00
Pastorn
1. Vittnen såg inte hur Sjödin slet av brickan.
Inlägg #9: Postat: 2006-12-01 11:52:00
Pastorn
2. En i sällskapet, väninnan, nekades köpa. Inte Sjödin eller någon annan. Det märkliga med detta är att väninnan anlände strax före och klarade då krogens första alkoholbedömning i dörren utan problem. Det är för övrigt inget brott att nekas handla.

Övriga sällskapet fick handla strax före vaktbråket och bedömdes då ok att köpa. De hann inte ens dricka ölen.
Inlägg #10: Postat: 2006-12-01 11:53:00
Pastorn
3. Sjödin reagerade på att vakten i sin tjänsteutövning mot väninnan kallade henne "hora" och "fitta".

Inget oberoende vittne ser Sjödin slå någon vakt. Däremot vittnar oberoende vittnen om vaktens omotiverade aggressivitet.
Inlägg #11: Postat: 2006-12-01 11:53:00
Pastorn
Jag förstår att du slutar diskutera. Du går på mediabilden. Själv besökte jag rättegången. Vilket jag gjort tidigare också i krogbråk. Mönstret är det samma. Anmäler du vakten åker du dit.
Inlägg #12: Postat: 2006-12-06 21:00:00
JEM
Vet att jag lovade sluta men jag måste få inflika en sista kommentar: Om du nu satt med på rättegången, hur kommer det sig att ledamöterna kom till en totalt annan uppfattning än du själv? En förklaring kan förstås vara att domaren är juridiskt skolad. Det är mer än man kan säga om dig!
Inlägg #13: Postat: 2006-12-06 21:08:00
JEM
Slutligen: Beträffande mediebilden har Sjödin fått sitta och snyfta inför kamerorna otaliga gånger och hävda att hon är oskyldig. Knappast en skev vinkling. Jag går aldrig på mediebilden när jag bildar mig en uppfattning utan brukar resonera så att om jag inte varit på plats håller jag käft. Och Ja, jag är juridiskt skolad, både teoretiskt och praktiskt!
Inlägg #14: Postat: 2006-12-12 20:59:00
Pastorn
Därför att rätten värderar vakten och hans kompisars berättelse högre än kroggästens. Som i princip always.

Sjödins beskrivning av vad som hänt drunknar nog i bloggare och borgerliga ledarskribenter som gärna hänger henne. Precis som du tycks göra.
Inlägg #15: Postat: 2007-01-03 11:26:00
Björn.C
1 Lite sent att lägga sig i Pastorns och JEM:s debatt, men jag skulle vilja lufta min åsikt också. Jag är inte juridiskt utbildad, men kan tvivla på både den ena och den andra, Sjödin/ord.vakten då vill säga. Sjödin är ingen av mina favoriter, men måste hålla med Pastorn att för mycket pekar på att ordningsvakten inte talade sanning. Att sedan rätten anser att ordningsvakterna över lag är mer sanningsenliga, det är ingen hemlighet. Jag har själv erfarenhet av "felfritt" polisiärt arbete.
Inlägg #16: Postat: 2007-01-03 11:26:00
Björn.C
2 Jag gjorde ett fel och blev uppmanad av polisen att ljuga om detta. Jag vidhöll mitt fel, men accepterade inte polismannens beteende. Jag skrev till polisen i Malmö om detta vilket resulterade med ”hot” om rättsliga åtgärder från åklagarens sida. Ville jag driva mitt ärende vidare skulle jag tänka på att polismans ord vägde tyngre än en civilists. Är lagen är lika för alla? Jag är ingen vän av Anna Sjödin, men klok nog att kunna förstå att vaktens ord inte var lika sanningsenliga som Sjödins
Inlägg #17: Postat: 2007-01-17 23:45:00
sebastianne
Jem, du skräms! ÄR du verkligen juridiskt utbildad??Undra då på att det blir fel ....alltför ofta.
HUR kan du veta ATT du HAR rätt , som du själv säger, var du inte där och ÄR du så naiv att du TROR att nämndemän ochen? domare alltid är opartiska. Det finns gånger då de HELT och hållet "köper" åklagarens förutbestämda mening om någons skuld.Kanske kan de se tveksamheter, men långt ifrån alla som blir dömda blir friade HELLRE ÄN FÄLLDA om tveksamhet råder.
Laddar...