Prostitution - en hushållsnära tjänst

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-11-26 00:01:00
Sunny
16
Om man som lågavlönad flerbarnsmamma blir beroende av en man eller bidrag känner man sig illa till mods.
Som strippa är du självförsörjare o fri!
Inlägg #22: Postat: 2006-11-26 00:03:00
Sunny
15 Om inte Petra kan kallas den forskare som ägnat 10 år av sitt liv till att karttlägga prostitutionen: Vem ska vi i så fall lyssna på?
För de berörda är effektivt tystade i debatten.
Inlägg #23: Postat: 2006-11-26 00:22:00
Sunny
17 Ja du har totaltfel. Att driva en egen klubb är ett hårt vardasslit o ingen dans på rosor när man är rättslös!
Polisrazzior mitt i natten fick man vänja sig vid: bara man såg till att man inte sov på samma plats som sina barn då de kunde omhändertas
En polid våldtog mig regelbundet över ett år:Jag kunde ju inte anmäla det o bli av med hela mitt företag o få barnavårdsnämnden efter mig.Det är ingenting Light över det.
Inlägg #24: Postat: 2006-11-26 04:32:00
peter_
Jag har inte läst Petra Östergrens bok, bara läst några artiklar och hört henne på TV. Hon ger ett seriöst och kompetent intryck. Hennes sätt att argumentera och hennes argument verkar vara vetenskapligt väl underbyggda.
Inlägg #25: Postat: 2006-11-26 04:32:00
peter_
En annan sak dock, sexarbete skulle inte vara hälften så lönsamt om det var lagligt. Redan för en lågavlönad så går mer än hälften av lönesumman bort i skatt och avgifter. Säg att en sexarbetare drar in 30 000 per månad idag. Om det arbetet blir lagligt så ska 7-10000 täcka arbetsgivaravgifter, sedan blir det kanske 32 procent skatt på det som är kvar.
Inlägg #26: Postat: 2006-11-26 04:32:00
peter_
Lönen motsvara ungefär en heltidsarbetande undersköterska när man tar med ersättning för obekväm arbetstid. Visserligen får man pensionspoäng, men..
Inlägg #27: Postat: 2006-11-26 19:45:00
Sunny
peter: eftersom det är preskiberat så.. Jag betalde en man med firma för ett "skenkontrakt" i flera år. Han gav mig vit lön o gjorde sedan alla avdrag.Då kunde jag skatta på lönen.
Så drev jag en tobaksaffär som nästan inte gick runt. Där stoppade jag in svarta pengar så jag kunde skatta.
En flicka stod där i stället för mig: svart!
Men det var jobbigt.Först är det mera än ett heltidsjobb att driva en egen strippklubb. Jag hade småbarn då med
Inlägg #28: Postat: 2006-11-26 19:48:00
Sunny
Hade heller betalt skatten direkt! Nu kunde jag bara skatta för en mycket låg lön för att vara trovärdig o det gav liten pension.Några strippor O horor betalade in privata pensionsförsäkringar men jag vågade inte. Det var stotra premier o jag var redan då ganska sjuk.
Jag fick helt enkelt lägga undan pengar medan jag kunde.
Inlägg #29: Postat: 2006-11-26 19:51:00
Sunny
O Petra är på Taiwan o träffar deras horor via deras förening denna veckan.
Inlägg #30: Postat: 2006-11-26 22:49:00
peter_
27-28. Obs, jag menade inte att moralisera över ev skattefusk, särskilt då det tycks vara svårt att ordna för den som vill. Jag menade bara att påpeka att det som ser ut som en stor och kanske lockande inkomst inte blir så stor om man betalar skatt och avgifter. Effekten blir minst 50 reduktion om arbetet blir lagligt och man inte skattefuskar.
Inlägg #31: Postat: 2006-11-28 12:40:00
Jan E
Sunny, Östergren säger i sin bok att hon inte vill tala med traumatiserade eftersom hon anser att de inte behöver fler journalister som ska rota i deras liv. Det är alltså något hon bestämt själv. Det finns säkert en massa traumatiserade prostituerade som gärna berättar sin historia, men Östergren har ju inte kunnat kontakta dem för då stämmer inte den bild av prostituerade som hon vill skapa.
Inlägg #32: Postat: 2006-11-28 12:41:00
Jan E
f/ De sexsäljare hon berättar om i boken är alltså enbart representativa för Östergrens eget urval, dvs de ”lyckliga”. Alltså Sunny kan man inte kalla det Östergren gör för forskning. Begrips? Jag säger dock inte att man kan vifta undan hennes bok av den anledningen, det enda jag säger är att det är en bild Östergren prestenterar, men att det också finns andra bilder, betydligt mindre ljusa..
Inlägg #33: Postat: 2006-11-28 12:50:00
Leif-Arne
Det är väl så som i de flesta fall, det finns anledning att vara misstänksam mot den som hävdar monopol på sin sanning. Här kan man nog hävda, att det sannolikt, minnst lika många sanningar som det finns inblandade.
Inlägg #34: Postat: 2006-11-28 12:53:00
Leif-Arne
Då faller sig frågan, skall man anpassa lagstiftining efter de som hävdar att de reder sig rätt bra, eller efter de, som det finns åtskillida tecken på far mycket illa. Skall man göra den avvägningen så håller jag på nuvarande lagstiftning, även om den förmodligen är långt ifrån optimal.
Inlägg #35: Postat: 2006-11-28 13:04:00
peter_
Det vore nog på sin plats med en obiaserad undersökning. Hur vanligt är det att kvinnor är hemma för att de ger efter för trycket att ta huvudansvaret och hur vanligt är det att de är hemma med barnen för att de vill det?
Inlägg #36: Postat: 2006-11-28 13:04:00
peter_
Det finns ingen anledning att tro att olika fördelning i hur män och kvinnor väljer speglar en diskriminering. Det finns däremot många anledningar att tro att om alla får välja "fritt", så blir fördelningen olika för män och kvinnor. Tänk om du kör över och hindrar kvinnor att leva som de helst vill med en sådan kvotering. Kanske..kanske inte.
Inlägg #37: Postat: 2006-11-28 13:13:00
Leif-Arne
36 Svarar du inte mig i fel tråd?
Inlägg #38: Postat: 2006-11-28 13:22:00
Jan E
34/ Ungefär i de banorna funderar jag också. Så länge vi har ett ojämlikt och ojämställt samhälle så tycker jag att det är orimligt att tolka prostitution som ett uttryck för samtyckande handlingar mellan vuxna människor. Kvinnors rätt till sin sexualitet torde inte stärkas av att den säljs som en vara på en marknad. Och när det gäller sexköpslagen så bör man inte undervärdera den normerande kraft som en sån lag ändå har. Däremot välkomnar jag en översyn av lagen.
Inlägg #39: Postat: 2006-11-28 14:53:00
CMO
38/ En studie i ordbajseri. Sen när behöver vi "tolka" vad som är "ett uttryck för vuxna människors samtyckande handlingar"? De prostituerade tvingas alltså ut på gatan pga att kvinnolönerna släpar efter med 3 pga att för få män tar ut sin pappamånad eller diskar och stryker därhemma.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...