|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-26 13:41:00
|
|
peter_ |
Hela den feministiska rörelsen har förstört all sin trovärdighet med systematiska lögner och propaganda. Det som inte är förljuget representeras väl av de etablerade partierna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-26 13:58:00
|
|
Joakim Steneberg |
Blir det en borgelig begravning? Tveksamt!
1 Feminismen slog in öppna dörrar och har inte åstadkommit så mycket som du tror!
2 Spårade ur redan från början.
3 Är fortfarande ett hinder för verklig jämställdhet för båda könen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-26 15:38:00
|
|
Biff |
Feminismen som helhet är nog inte död, men hormonsstinna pubertetstjejers dröm om revolution är död. Detsamma gäller för maktgalna vänsterkäringars feminism. För övrigt har feminismen aldrigt levt utanför diskussionsforumen. Feminismen är bara teori, och på grund av det kunde Fi inte tänka ut några konkreta bra förändringar. Feminismen har egentligen aldrig sträckt sig längre än till lite allmänt gnäll om HM-reklam och att män gillar bröst.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-26 15:41:00
|
|
Eleni Schmidt |
Intressant artikel!! Vad roligt med ännu en feminist på Sourze. Jag anser att FI har gjort stor nytta i och med att de har tvingat de andra partierna att tänka mer feministiskt. Du har också rätt att vi är i en trist Backlash nu, med mer betoning på könsroller osv. Däremot blir det svårt för FI att representera alla feminister. Det är ju ett typiskt vänsterparti, om man är som jag liberal blir det svårt att förlika sig med det kollektivtänkande som fi hade....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-26 17:13:00
|
|
Friskytten |
När etthundra internationellt kända feminister skriver på ett upprop som innebär att de lovar att, vid behov, skicka ut sig själva och andra kvinnor för att försvara män och barn mot angripande fiender, då men endast då, ska jag börja anse att en feminist är något annat än en samhällsfarlig dåre.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-27 11:36:00
|
|
Anna Drangel |
Väldigt bra text du har skrivit! Har du försökt få in den i någon av morgontidningarna?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-27 11:36:00
|
|
Anna Drangel |
Väldigt bra text du har skrivit! Har du försökt få in den i någon av morgontidningarna?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-28 11:16:00
|
|
Leif-Arne |
Feminist har desverre blivit ett belastat begrepp, där finns många som har del därtill. Jag vill själv bekänna mig till begreppet jämställdhet. Främst därför att det ligger i ställningstagandet att vi alla har en absolut rätt att bli behandlade och bemötta utifrån vad vi är, inte vad vi föds till. Så är ännu inte fallet, ännu.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-29 15:58:00
|
|
stålis |
Inte tillräckligt död. Liket rör sig, men det kanske är nervspasmer.
|
| |