|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-23 13:39:00
|
|
tobias |
Det nya är att det sker i kommunen där man i regel har hälften så mycket i lön som en konsult eller frilansare inom privat sektor. Man kan bara hoppas då att provisionen når upp till en nivå där man har råd med bilkostnader, datorkostnader m.m.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-24 06:39:00
|
|
Per W |
Det är inte alls en ny företeelse varit verksam i privat och offentlig verksamhet i 30 år, så jag vet
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-24 08:04:00
|
|
tobias |
Jag har också jobbat inom båda sektorer. Offentlig sektor har tidigare anlitat privata konsulter vet jag, som fått hutlöst betalt så det är väl bra att de försöker sänka sina utgifter. Men jag har inte tidigare hört om att de anlitar privatpersoner via bemanningsföretag, som ska agera som konsulter. De lär ju inte få mer i lön än någon annan kommunalanställd webbutvecklare och det är inte så mycket. När det handlar om provision och antagligen inte full arbetstid så blir det svårt att klara sig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-24 08:31:00
|
|
Anna Drangel |
hög arbetslöshet billig arbetskraft
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-24 11:01:00
|
|
Per W |
Svar 3: Många ensamkonsulter är knutna till bemanningsföretag eller konsultmäklare och har varit så länge. Inget nytt under solen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-24 20:23:00
|
|
Gulasch |
Tänk om det inte är nyhetsvärdet han tänker på utan samhällstendensen? Det är ett relativt nytt fenomen som blir värre och värre. Det ställs högre och högre krav mot en allt lägre ersättning.
"arbetsgivaren" erbjuder den "anställde" dennes egen lägenhet .... det är ganska tragikomiskt och kanske visar på tendensen ... ligger det inte en poäng i det?
Ni tycker det är helt ok, ni kanske är en av dem som accapterar ....
|
| |