|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-23 11:14:00
|
|
steno |
Ett fåtal, vilka stänger du ute? Antingen försörjer vi alla som kallar sig konstnärer eller så beslutar vi om vissa minimikrav. Att de åtminstone har konstnärsjobb någon gång under året eller något mer.Man får hoppas att VD:n haft en lön som han använder i Monaco. Eller så är det Björn Borg
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-23 11:15:00
|
|
steno |
Sedan vill jag också betala för kulturen, genom inträdesbiljetter på teatern. Då blir det rättvisa mellan teaterbesökaren i Karesuando och den som bor vid Strandväge
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-23 11:27:00
|
|
Janne B |
Det torde inte finnas någon enighet i landet om vad kultur är! Varken finkultur eller annan kultur! Kanske att vi alla är överens om att våra bibliotek är viktiga kulturcentra, där det händer mkt utöver bokutlåning. Framför allt i fattiga småkommuner. Men våra politiker liksom låtsas att vi är överens om att Bolme etc är kulturpersonligheter som ska subventioneras.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-23 11:32:00
|
|
Janne B |
Jag tycker om Bolme med flera men det är ju inget bevis för att de ska betalas av andra./ Det har sagts att rättvisa uppstår om alla medborgare får 10 st biljetter per år att besöka finkulturen i Stockholm. Men de flesta är inte alls intresserade av att se "Lång dags färd mot natt" eller franska drottningar.De flesta har inte öron eller kunskap att uppskatta Operabesök.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-23 11:34:00
|
|
Janne B |
Tobias/ Har du ngn allmängiltig definition på rikt kulturliv?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-24 09:53:00
|
|
steno |
Jag tycker det ska finnas tillgång till bibliotek överallt, rikt teaterutbud genom stöd till riksteatern liksom privata teatrar Muséer med inträdesavgifter, kulturen är värd att man själv också betalar för den.Utbildningsutbudet bör någorlunda korrellera med anställningsmöjligheterna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-24 09:57:00
|
|
steno |
Jag gillar att skriva, även prosa, och skulle gärna vilja kalla mig författare. Men det krävs faktiskt att ett förlag publicerar böcker skrivna av mig. Annars får jag acceptera att jag inte kan försörja mig på det.
|
| |