Linda Rosing om att vika ut sig

Inlägg #1: Postat: 2006-11-23 10:30:00
peter_
Jag tror att det delvis handlar att tvåla till någon som vill göra gällande något som saknar trovärdighet. Det hade nog blivit nästan lika många kommentarer om du hade skrivit den, oavsett om din tidigare historia varit känd eller inte. Sedan så är det ju inte bara den här artikeln utan en rad tidigare utspel som saknat trovärdighet, fått stor publicitet och provocerat. Jag tycker inte att det är negativt att man reagerar i ett sådant här fall.
Inlägg #2: Postat: 2006-11-23 10:31:00
peter_
Hon får den publicitet hon var ute efter, men det är ytterligare inteckning i hennes "kändisskap".
Inlägg #3: Postat: 2006-11-23 10:35:00
peter_
Jag läser inläggen som att de flesta faktiskt struntar i om hon viker ut sig eller vad hon gör, med antingen överseende välvilja med hennes jakt efter publicitet och försök att hålla tryck i sin självbildsbubbla eller med öppen irritation över detsamma.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-23 10:56:00
Inger-Sofia
Hej peter,lite kan du väl hålla med om att det är lite humor i det hela.
Det är klart vi skll tycka och tänka,om det vi läser om,det ligger ju i sakens natur,för att få ett "bredare tankeperspektiv",behöver vi lyssna;läsa ,på/till det vi inte själva är insatta i....jag kunde bara inte låta bli att se och tycka om det jag såg..
Inlägg #5: Postat: 2006-11-23 11:02:00
peter_
Jovisst, är det komiskt. LR skriver en lång artikel om att hon skiter i vad andra tycker om det hon gör, när de flesta helst skulle vilja slippa höra om just detta, för de bryr sig inte, och samtidigt så, trots att vi inte bryr oss så skriver vi långa utläggningar. Det ÄR komiskt!
Inlägg #6: Postat: 2006-11-23 11:15:00
Inger-Sofia
Jag fick då en tankeställare.varför skrev jag?För att hon är en människa,som gjort andra livsval.?Utifrån vad?att bli sedd, bekräftad.det vill vi ju alla.var det slumpen,som avgjorde hennes val..eller andra,hennes utseende,Vem avgör vad som är vackert ,snyggt,vilkas mallar.dom som viker ut sig på nätet .vad är det som får dom till det...bekräftelse,sedda.Vems ansvar? tack för dina motmötesargument..det skapar en rörelse..nya tankar
Inlägg #7: Postat: 2006-11-23 11:41:00
Janne B
Kanske det finns fler exempel på att personer presenterar sig utförligt här och vi säger att vi är totalt ointresserade via 180 kommentarer?
Inlägg #8: Postat: 2006-11-23 11:50:00
peter_
6. Det är relevanta frågor.
Jag tycker inte att det är något negativt med att försöka slå mynt av sina sekunder i TV-rutan och försöka sälja sig som politiker, konstnär, sångare, utvikningsbrud osv. Det är dock ibland lite patetiskt och sorgligt att se när dokusåpbubblorna, mer eller mindre desperat, försöka hålla sig kvar i rampljuset.
Inlägg #9: Postat: 2006-11-23 11:51:00
Inger-Sofia
Janne nu förstår jag inte riktigt,vad du menar,för jag kan tolka det på fler än ett sätt....dina ord,.jag vill gärna förstå rätt
Inlägg #10: Postat: 2006-11-23 11:56:00
Inger-Sofia
Du behöver inte svara,den träffade mig i ett möte..eftertanke
Inlägg #11: Postat: 2006-11-23 15:15:00
Janne B
Inger-Sofia / Jag hör ju till dem som presenterat min privata sida lite mer än vad Ni i genomsnitt gör. För detta har jag fått både skit och beröm. Jag frågar ofta mig själv om jag siktar efter berömmelse eller att vinna i en sakfråga eller...få lite gemenskap...
Inlägg #12: Postat: 2006-11-23 16:16:00
Inger-Sofia
Ja,janne det har du förbaskat rätt i...jag har velat växa in i mitt skrivande och ta ett steg i taget,jag har ju modem än.oxså.och alla som haft det vet ju att det kostar på.både på tålamod och ekonomi.Före jul,har hyresvärden lovat att bredbandet skall vara klart.så fram till dess,måste jag hålla igen.kram
Inlägg #13: Postat: 2006-11-23 17:07:00
Janne B
Ja vi måste alla sköta vår ekonomi, grunden för det mesta i livet. Hurra för hyresvärden, bredband är bra för humöret. "Växa in i mitt skrivande" skön formulering, som jag känner igen på mig själv...
Inlägg #14: Postat: 2007-02-18 08:06:00
Rogntudju
2 ingalunda. hon söker pubicitet i syfte att sälja... skivan och lösnummer av "FHM". Men ingen av oss kommer väl att köpa vare sig det ena eller det andra?
Inlägg #15: Postat: 2007-02-18 08:08:00
Rogntudju
5 Ja, att LINDA skriver är ju paradoxalt, eftersom hon påstår att hon inte bryr sig. Varför skriva överhuvudtaget om hon inte bryr sig? *s*
Laddar...