Inlägg #1: Postat: 2006-11-23 16:56:00
|
tobias |
Intressant artikel, men varför är det egentligen värre att bli dumpad per sms än via telefon? Det finns ju ändå inte så mycket att prata om eller göra när den ena parten har bestämt sig. Dessutom vill man nog oftast inte egentligen höra varför denne vill göra slut.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-23 17:07:00
|
Arvid Fallström |
1. Han bryr sig inte mer än så. 2. Vi lever i ett liberalt normlöst och sexualiserat samhälle. Ett samhälle vi vill/e ha och har fått. I ett sådant kan man inte gå runt och tro att normer för hur man gör slut ska bestå. Det är bara att hacka i sig att man blir en slit- och slängfigur. En bortbyting.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-23 21:38:00
|
kjellekborg |
Det modiga satt tydligen i musklerna och inte i huvudet. Modern teknik innebär inte att man man måste ge avkall på självklara saker här i livet. Att växa som människa är att våga, men kanske var polisen borta på lektionerna som handlade om empati och omtanke. I min enfald trodde jag att poliser utan huvud var borta.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-23 22:46:00
|
Daniel Wijk |
Stackare! Tycker att det är hemskt när folk inte kan stå för vad dom gör i en relation med en annan människa. Det minsta man kan göra är att prata ut ordentligt innan man säger adjö eller bara fortsätter vara vänner om möjlighet finnes. Så speciellt modig var nog inte den där killen tyvärr...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-24 00:09:00
|
Jan E |
Visst är det ett tarvligt och fegt sätt att göra slut. Men i övrigt är det meningslöst för oss läsare att försöka förstå. Var du verkligen så säker på honom? Tappade du kanske fotfästet och såg bara det positiva och bortsåg från annat? Hursomhelst, hans mod satt nog enbart i musklerna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-24 00:58:00
|
JEM |
Tråkigt för dig, Maria, men varför delge läsarna på Sourze detta? Känns som en privat angelägenhet och relativt ointressant för andra att läsa.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-24 08:22:00
|
Anna Drangel |
Han hade säkert redan en tjej. Du kanske bara skulle bli hans tidsfördriv i Stockholm, men du ville mer än så... Man lär sig så länge man lever. Jag har många tjejkompisar som råkat ut för liknande historier genom nätdejting.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-27 10:38:00
|
Mysan |
Ännu värre när de bara försvinner och går under jorden.Men han var nog inget att ha ändå.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-12-04 21:49:00
|
MLJohansson |
Jag tror eller hoppas att den här dumpningsmetoden inte beror så mycket på den nya teknikens stormframfart i samhället... Den har väl bara underlättat för de som redan var känslokalla idioter. Ingen normalt funtad människa - kvinna eller man - skulle ge ett sånt avslut. Då har man inget hjärta i kroppen, så skit i honom bara. Missförstod jag texten, eller hade ni bara träffats en gång? desto större anledning att inte ödsla några fler tårar på honom!
|
|