|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-23 12:10:00
|
|
Per W |
Jo, snälla.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-23 21:11:00
|
|
Pastorn |
Ha Ha Ha kul skämt. Det finns en mängd oberoende vittnen som faktiskt var där och som var i rättssalen och beskrev vad som hände. Bland annat beskrivs vaktens obefogade aggressivitet och hans användning av könsord mot Sjödin.
Din berättelse luktar fisk lång väg.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-24 00:51:00
|
|
JEM |
Man kan nästan tro att Pastorn var med i Sjödins fyllesällskap. Nog om det. Nej tyvärr, Per W, kan inte berätta hur hon sedan betedde sig. Men du kan ju alltid fråga Pastorn, han verkar ha koll på det mesta:
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-24 00:53:00
|
|
JEM |
Förresten, Pastorn. Var det du som hotade med att ringa justitieministern och få honom att stänga stället?! Ditt sätt att resonera påminner starkt om det resonemang Sjödins manlige bekante förde på Crazy Horse.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-24 09:28:00
|
|
tobias |
Du skriver att du var där och att de betedde sig som svinpälsar. Så långt är alla överrens. Men vad de gjorde som förtjänade ett användande av våld har du inte sagt ett ord om. Du skriver att det inte tål att beskrivas här, varför inte???? Tänk också på att mened är brottsligt och att du kan åka dit om någon kan bevisa att du inte var där och/eller det du säger är falskt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-24 09:32:00
|
|
tobias |
För övrigt tror jag ingenting själv i frågan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-24 10:37:00
|
|
Pastorn |
Vakterna hade sitt intresse av att sprida bilden av att Sjödin var mycket berusad liksom vissa individer här. Men det betyder inte att det var så för den skull.
Tvärtom finns mycket som talar för att Sjödins version av det som hände stämmer.
Vi måste få slut på detta där vakter slår och misshandlar och sedan pratar ihop sig så att den som blev slagen får skulden. Våra ungdomar och de vakter som fatiskt gör ett utmärkt jobb skadas av detta i tilltron till rättvisan inte minst.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-24 10:48:00
|
|
Pastorn |
Jag vet inte vad som hände den kvällen. Det kommer vi aldrig heller att få veta. Jag tror däremot mer på A.S än på vakterna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-25 01:09:00
|
|
JEM |
Tobias: Nr 1: En ordningsvakt har rätt att använda våld om det krävs för att genomföra tjänsteåtgärden. Om våldet som användes i det aktuella fallet var att anse som försvarligt eller inte, är en annan sak. Beträffande mened får du nog läsa på lite, Tobias. Det är endast inför sittande rätt och/eller under ed man kan dömas för detta. Nu är emellertid inte fallet så för min del.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-25 01:12:00
|
|
JEM |
Tobias Nr2: Det jag avser när jag skriver att det inte kan beskrivas här är naturligtvis Sjödins beteende.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-25 01:15:00
|
|
JEM |
Pastorn: "Jag vet inte vad som hände den kvällen. Det kommer vi aldrig heller att få veta. Jag tror däremot mer på A.S än på vakterna."
Tur att inte personer som pastorn finns i våra domstolar. Skulle vara svårt att få en opartisk prövning om så var fallet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-26 14:08:00
|
|
Pastorn |
Ingen människa är opartisk. Inte du heller vilket vi sett i dina inlägg.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-29 08:18:00
|
|
JEM |
Helt rätt, pastorn, ingen människa är opartisk. Däremot väntar vissa av oss med att uttala oss innan åtminstone lite fakta kommit fram på bordet. Annan fakta än det som framkommit i media.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-11-29 08:19:00
|
|
JEM |
Slutligen: Sjödin är dömd i domstol för samtliga åtalspunkter, alltså är hon skyldig. Återstår att se om hovrätten tar upp det hela till ny prövning.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-11-30 09:52:00
|
|
Pastorn |
Absolut, hon är fälld. Det betyder inte att det var som vakten och hans kompisar säger för den skull. Anmäler du vakten åker du dit.
|
| |