Inlägg #81: Postat: 2006-11-29 10:42:00
|
Sunny |
så när jag fick min lilla flicka vände det!
När hon dog kom en svacka. Vi sålde allt vi hade o drog ut på resade fot. Jag blev strippa ute i Europa men vi firade julen på en Afrikansk strand.
Var nästan alltid tillsammans.Vi delade ju samma sorg.Men den där decemberdagen då dottern föddes vände livet rejält: jag insåg att jag inte kunde får föräldrar men kanske bli en?
|
|
Inlägg #82: Postat: 2006-11-29 16:37:00
|
Mats TCM |
Tja, vissa har det bra! Det klart att det är lätt att vara tacksam för livet då!
|
|
Inlägg #83: Postat: 2006-11-29 19:15:00
|
Mats TCM |
Det värsta tycker jag är smärtan som jag upplever 24//! Den försvinner aldrig, den bara finns var än jag går. Den är osannolik. Vad såger man till en människa som mig som har hört allting femtielva gånger? Jag vet inte ärligt talat, allt är sagt och gjort kan jag känna ibland. Smärtan går inte att medicinera bort. Tvärtom man man blira trött och dåsig vilket gör allting ännu mera smärtsamt.
/Mats TCM
|
|
Inlägg #84: Postat: 2006-11-29 20:15:00
|
Mats TCM |
Jag har en gammal kompis som jag har återupptagit en regelbunden kontakt med å sistone efter att våran kontakt varit ytterst sporadisk i över ett decennium. Han skall snart få barn och visst ger detta en extra dimension i tillvaron. Ingen eller få människor vill att ens evolutionära bana skall ta slut med en själv. Detta är vedertaget inom hela djurriket liksom naturligtvis för Homo Sapiens.
|
|
Inlägg #85: Postat: 2006-11-29 20:46:00
|
Sunny |
Mats:Smärtan i själen går nog inte bort? Jag borde ha blivit av med min barndoms ångestvärk nu i så fall?
Det finns fortfarande dagar jag knappast kan gå ur sängen.
Liksom den tilltagande värken av artrosen så får man lära sig att leva med även psykisk smärta.
Det blir en vana att tackla den så gott det går o förutse situationer jag inte bör sätta mig i.
Det sista har jag inte helt lärt mig ..än.
|
|
Inlägg #86: Postat: 2006-11-29 20:50:00
|
Sunny |
Det finns kanske inte någonting sådant som ett smärtfritt liv?Vi har ju alla vår beskärda del av sorger o smärta o sjukdom:några värre än andra. Jag badade med Evet Taube i dag vi sjöng duett o jag tänkte på hur "Så länge skutan kan gå" kom till.
|
|
Inlägg #87: Postat: 2006-11-29 20:51:00
|
Mats TCM |
Den psykiska smärtan är helt fenomenal SMÄRTSAM! Helt osannolik, en del menar att en sådan som jag borde vara lycklig över den jag är. Jag kan tänka så angående andra med, men när man sätter sig in i andra människors livssituation så accepterar man deras dödslängtan och smärta. Ta den där mannen som bodde i en fashionabel lyxvilla med hög inkomst i Värmdö och
ändå begick självmord.
|
|
Inlägg #88: Postat: 2006-11-29 20:53:00
|
Sunny |
Evert T var ju ganska svår att leva med. Han gnällde över att han såg sämre o hörde illa tills Astrid blev arg o fräste ifrån. -O vem har sagt att just du ska ha hörsel o syn?
Han satte sig ata skriva o det blev den låtent
|
|
Inlägg #89: Postat: 2006-11-29 20:53:00
|
Sunny |
Evert T var ju ganska svår att leva med. Han gnällde över att han såg sämre o hörde illa tills Astrid blev arg o fräste ifrån. -O vem har sagt att just du ska ha hörsel o syn?
Han satte sig ata skriva o det blev den låte
|
|
Inlägg #90: Postat: 2006-11-29 20:53:00
|
Mats TCM |
Jaså har du badad idag igen? Själv badar jag bara med min smärta och den är så djup så jag nästan drunknar. Fast drunkna vill jag inte ty jag har sett bilder på folk som drunknat och de led väldigt mycket innan de dog. Deras död var smärtsam. Mycket smärtsam.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2006-11-29 20:56:00
|
Sunny |
Oj nu skenar datorn!
Ja psykisk smärta är stark.
I bland har jag varit tvungen att helt enkelt söva ner mig en stund.
|
|
Inlägg #92: Postat: 2006-11-29 20:56:00
|
Mats TCM |
Allt är relatvit käre Sunny, vad väljer du?
Att vara blind och döv i "välfärdslandet" Sverige eller ha syn och hörsel men svälta på en afrikansk stäpp. Varför fråga? Jo, därför att du utgår från att ett fysiskt handikapp alltid är en katastrof. De mest lyckliga människor som jag sett i mitt liv är faktiskt funktionshindrade!
|
|
Inlägg #93: Postat: 2006-11-29 20:58:00
|
Mats TCM |
Med min kommentar i 92 menar jag alltså att det är lite förutfattat att tro att någon lever ett sämre liv bara för att de har ett fysiskt handikapp. Det behöver inte alls vara så och gott är väl det. Jag önskar alla människor lycka o välgång oavsett handikapp eller inte.
|
|
Inlägg #94: Postat: 2006-11-29 20:58:00
|
Sunny |
Mats. Jag hoppade över badet i går: mådde dåligt. Det straffade sig: värken i lederna hindrade mig att sova i natt. Jag måste simma en timma minimum. Men nu har jag bokat biljetter till syrran.
|
|
Inlägg #95: Postat: 2006-11-29 21:00:00
|
Sunny |
Jag tänker ofta på det:Hur rädd var min dotter när hon drunkande? Ropade hon på mig?
Får jag ju aldrig veta.
|
|
Inlägg #96: Postat: 2006-11-29 21:03:00
|
Sunny |
Ja handikapp kan man ju lära sig att leva med. Synen skulle jag ha svårt att undvara då jag läser mig igenom den värsta ångesten.
Cornelius var en människa med trasiga skor men oxå med en trasig själ.Den mannen levde med ångest.Som han dränkte så gott det gick.
|
|
Inlägg #97: Postat: 2006-11-29 21:08:00
|
Mats TCM |
96 Men han dog en naturlig död va? Fast vi har ju faktiskt dem som födds med handikapp oxå och som inte vet hur det är att två välfungerande ögon. Dessa människor kan ofta utveckla fantastiska färdigheter.
|
|
Inlägg #98: Postat: 2006-11-29 21:15:00
|
Sunny |
Naturlig var den inte.Han söp ihjäl sig. Han hade en farlig övervikt oxå.
Han visste själv att han inte skulle bli så gammal.
Jag är ju född med artros o det inskränker min rörelsefrihet numera man jag har ju haft tid att vänja mig .
|
|
Inlägg #99: Postat: 2006-11-29 21:18:00
|
Mats TCM |
Den bästa låt han sjungit in är En stund på jorden tycker jag fast paradoxalt nog var det inte han som skrev den utan Peter Eriksson om jag inte missminner mig.
|
|
Inlägg #100: Postat: 2006-11-29 21:49:00
|
Mats TCM |
Kan du/ni tänka eder att det finns et sällskap i London som tror att jorden är platt? Var tvungen att skriva någonting för att det skulle bli hundra svar!
|
|