Inlägg #61: Postat: 2006-11-28 01:06:00
|
Sunny |
Den första fick jag i stället för vigselring när jag var 19.
Jag har byggt upp ett sagolikt underbart bibliotek via antikvariat o loppis o jag har skapat en paradisisk trädgård tog 30 år båda delarna så ja. Jag har fått resa även om det nu får ske med rullartor. Jag har haft stor tur i livet! Jag är en lycklig människa. Men det såg lite mörkt ut i början.Mats: det kan vända för dig oxå! Kram S
|
|
Inlägg #62: Postat: 2006-11-28 01:09:00
|
Sunny |
Janne. Jag har försökt sätta mig in i elmarknaden men har gett upp!
Det är ännu ett av de områden Rolf tog hand om.
Kämpar fortfarande med att lära mig pannan,pumpen o poolen! Men Blott en dag: försöker tillämpa Lina S .
|
|
Inlägg #63: Postat: 2006-11-28 01:10:00
|
Janne B |
|
|
Inlägg #64: Postat: 2006-11-28 01:11:00
|
Sunny |
Men Janne. Borde inte du vila ditt hjärta såhär dags? O har du sett den vackra sagan Mats fått av Inger Sofia?
|
|
Inlägg #65: Postat: 2006-11-28 01:12:00
|
Janne B |
Ack ja Sunny/ Då jag började söka hamnade jag bl a på elmarknaden men så fanns det sidor om el impulser till hjärtat också...
|
|
Inlägg #66: Postat: 2006-11-28 01:14:00
|
Sunny |
Tack janne. Ditt hjärta må vara lite i olag men det är lika varmt som vanligt!
Kram S
|
|
Inlägg #67: Postat: 2006-11-28 01:20:00
|
Sunny |
Jag har läst om den metoden.
Man ger hjärtat vad vi lekmän skulle kalla en lindrig chock o så stabiliteras rytmen.En ganska vanlig behandlig har jag hört.
|
|
Inlägg #68: Postat: 2006-11-28 01:25:00
|
Sunny |
59 Oroande besked? Snälla J. majla om du orkar i kväll o annars när du vaknar.
Jag blir orolig för dig.
|
|
Inlägg #69: Postat: 2006-11-28 01:44:00
|
Janne B |
NU när jag läst in mig på ämnet är jag lugnad och ska sova resten av natten. Natti Ja
|
|
Inlägg #70: Postat: 2006-11-28 05:43:00
|
Inger-Sofia |
Hallå Mats..du springer kanske för fort ,så du hinner inte ta emot,fånga turen...för du har redan passerat,när den fanns för dig...KRAM och sköt om dig och din dag....
|
|
Inlägg #71: Postat: 2006-11-28 05:48:00
|
Inger-Sofia |
God morgon Janne B..hoppas allt är okej....så du orkar sprida,dina kunskaper och vänliga ord runt omkring dig....Fast..det behöver du inte jämnt...det är fint att du finns för finnandets skull..kram
|
|
Inlägg #72: Postat: 2006-11-28 08:12:00
|
vox dei |
Vilken fantastisk tråd! En massa kramar till er alla; Inger-Sofia, Sunny, Mats, Janne och CMO som dök upp och var med på ett hörn.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2006-11-28 09:36:00
|
Janne B |
När jag var yngre och hade jobb och status så talade jag mycket inför folk. Sedan jag blivit pensionär kommer jag bäst fram genom att skriva. Men nu har en Missionskyrka kallat mig att tala om "Skeden i mitt liv" inför en äldregrupp. Ja ett nytt skede började sannerligen i början på oktober då jag fick reda på att hjärtat flimrade och hade sig...Tankarna kommer och går. Mitt dåliga "flås" och stora övervikt, har det något med hjärtat att göra? Må så väl Inger-Sofia.
|
|
Inlägg #74: Postat: 2006-11-28 16:07:00
|
Mats TCM |
Hej gott folk!
Tack för alla vackra och lindrande ord, jag har dock svårt att implementera dem. Tack Inger-Sofia för att jag får vara med i din kommande bok. Får jag vara huvudrollsinnehavare i den? OK, jag skall springa långsammare i fortsättningewn. Ni skulle se mig i tunnelbanan ibland. Jag är alltid först in i vagnen och först ut. Det kanske är som du säger. Jag springer för fort!
|
|
Inlägg #75: Postat: 2006-11-28 16:10:00
|
Mats TCM |
O ni skulle se mig i T-Centralen, där går det undan när jag är där. Jag har upptäckt ett system hur man undviker trängsel i den värsta trängseln. Detta skall jag ta copyright patent på. Vändning? Tja, du Sunny, alla pratar om denna vändning men när i h-lvete kommer den?
Bästa hälsningar,
Mats TCM
|
|
Inlägg #76: Postat: 2006-11-28 18:21:00
|
Mats TCM |
När kommer vändningen? Sicket snack! Helt otroligt, nej jag är inte ämnad att finnas här på jorden. Ingenting intresserar mig. Men den där boken vill jag vara med i! Tack för det!
Bästa hälsningar,
Mats TCM
|
|
Inlägg #77: Postat: 2006-11-28 18:25:00
|
Mats TCM |
61 Sådär har ju folk sagt till mig i åratal. Den där vändningen ser man ju aldrig röken av. All rök jag ser är den från mina cigaretter och det är ganska mycket rök. Nej, jag är verkligen nere i skoskaften, fast mina skor är rätt så trasiga så några skor lär jag väl inte ha snart. Tja, jag håller med Cornelius Wresjvwik i hans underbara låt, "Somliga går med trasiga skor" den käre Cornelius måste tänkt på mig när han skrev den även om den skrevs innan jag var född.
Mats TCM
|
|
Inlägg #78: Postat: 2006-11-29 10:28:00
|
Sunny |
Vändningen? Ja det första lilla steget kom när jag blivit gammal nog att anställas: 15 alltså. Men när jag var 17 fick jag fast jobb på Freia Chockladfabrik i Jag bodde på ett härbärge för hemlösa kvinnor i en stor sovsal där allt man ägde stals under natten så jag började lifta ner till en söt liten kustsad över helgerna.
Där fanns en systerson till min fosterpappa: han hade sett mig som nyfödd o som 5 åring.
|
|
Inlägg #79: Postat: 2006-11-29 10:32:00
|
Sunny |
Han lånade mig pengar till en varm kofta o ett par stövlar mins jag i väntan på första lönen. O han gav mig mat! O tog mig ut på havet o lärde mig fiska. Så han blev inte med mig på helgerna: 13 mil är rätt kort att lifta. Men jag saknade förmyndare o var rädd att bli hittad hel tiden. Fostermamman hade lagt in mig på psyket för kroniker o de skulle sterilisera mig.Jag sörjde aatt min pappa var den han var o att min mamma ville döda mig.
|
|
Inlägg #80: Postat: 2006-11-29 10:37:00
|
Sunny |
Så tog jag en noga titt i hans bokhylla o där fann jag att han skulle bli far till mina barn! Vi var båda heltända på Sören Kierkegaard. Problemet var att han var en inbiten ungkarl på 39 o tycte att jag var en barnunge.
Närjag blev 18 gifte vi oss i alla fall dagen före hans 40 årsdag så att han blev min förmyndare det var 21 år då Jag gick genast ut ur stadskyrkan o behövde inte gömma mig längre.
Jag ville så gärna ha en familj
|
|