Leva på andra eller tjäna varandra?

Inlägg #1: Postat: 2006-11-21 11:22:00
steno
Titeln? En gammal konsum-slogan dök upp i huvudet som nu återanvänds
Inlägg #2: Postat: 2006-11-21 12:05:00
Uno Hansson
Det som åtminstone krävs för att man skall kunna leva som bohemer, timeoutare osv., är att man i så fall organiserar sig som konsumenter och arbetar för de basala levnadskostnaderna blir försumbara. Detta bör kunna förverkligas om miljoner människor samverkar - via branschkunniga och engagerade konsulter gör teknikupphandlingar med optimerade avropsavtal.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-21 12:20:00
Janne B
Socialdemokratiska regeringar har aldrig kunnat gå emot fackens önskningar, SAP har aldrig kunnat rensa upp och modernisera på den kanten. Men det kan en liberal majoritetsregering. Jag tror inriktningen är rätt men att man tar i lite väl häftigt och lite väl fort. Maud O är just nu bäst på att frklara förändringarna, moderatministrarna kan lära pedagogik av henne./ Björklunds bråk med elevstyre i gymnasiet borde förklarats först i lugn takt.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-21 12:41:00
Jan E
Du träffa´ huve´ på spiken. Många i s-toppen insåg nog att det var nödvändigt att börja röja i bidragsträsket om man skulle få fart på landet, men vågade naturligtvis inte. Nu får alliansen skit för att de gör the dirty job. Och LO har fått en tacksam slagpåse och man slipper rikta vreden mot moderpartiet. För första gången på länge börjar man också yla om politiska strejker. Det gäller att regeringen hinner uppnå konkreta resultat till 2010, annars..
Inlägg #5: Postat: 2006-11-21 16:07:00
Chris.X
Jag är skeptisk. Flera måste inse begreppet "tillgång och efterfrågan". Man kan inte göra precis vad som helst om det inte finns en efterfrågan. Om ingen efterfrågar det jobbet jag kan/gör/vill göra så får jag göra någonting annat. Det ska gälla för alla och inte bara för dom som jobbar inom den privata sektorn.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-21 18:16:00
bagge
Tomas Bolme, Marika Lagercrantz och Jerry Williams: Vissa erkänner med stolhet att de lever på bidrag. Trodde att det var bara mig. Denna artikel stog i Aftonbladet innan valet. Länk: aftonbladet.se För mig var det den bästa reklamen för alliansen jag läste...
Inlägg #7: Postat: 2006-11-21 21:11:00
Sunny
Bra Steno! Vi får väl vänta o se med facit i handen? *lol*
Inlägg #8: Postat: 2006-11-22 06:16:00
Anna Drangel
Tänk dig följande scenario: telefonen ringer hemma hos dig mitt i Rapport: "Hej mitt namn är Marika Lagercrantz. Har du tid en stund. Jo, jag tänkte höra hur du skyddar ditt hem idag? Du har möjligtvis inte hört talas om inbrottlarmet Vector...?
Inlägg #9: Postat: 2006-11-22 14:54:00
Thomas L. Aabo
Mild men dock doft av New labour och Thatcher.
dvs åt rätt håll !
Inlägg #10: Postat: 2006-11-23 10:51:00
tobias
Jag betalar hellre nån extra promille i skatt för att ett fåtal kulturarbetare ska kunna fortsätta att utgöra ett rikt kulturliv än att jag försörjer en VD:s lägenhet i Monaco. Det sistnämnda är jag dessvärre tvungen att göra i de flesta fall, medan det förstnämnda kan jag åtminstone rösta emot i demokratisk anda. Gratulerar borgerligheten för att ni nu kan nedrusta den svenska kulturen!
Laddar...