|
Inlägg #21: Postat: 2006-11-20 18:55:00
|
|
Mats TCM |
Du med!
Bästa hälsningar,
Mats TCM
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-11-21 08:16:00
|
|
yron |
Några förtydliganden, enligt min tro: 9 Mjölkprodukter, ägg och vete, kan ge magåkommor och ångestsymtom mm. Havre kan påverka mentalt. Raffinerat socker, humörsvängningar. 13 Andra kan ge nycklar bara du kan använda dem. En alkolist kan få hur mycket hjälp som helst, finns inte vetskapen om att det är han/hon själv som måste bestämma sig händer inget. Ångest och depression i sig "bryter ned" hjärnan, extra viktigt med goda byggstenar som omega-3.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-11-21 08:20:00
|
|
yron |
Till slut, man blir ofta det man intalar sig själv. Ser man sig som en looser, blir man det, och tvärtom. Orsaken till den självbild man har beror på hur man upplever att andra har behandlat en. Förstå att allt är en följdreaktion, där du från början inte är ansvarig. Lev i nuet, det är det enda som existerar. /Bästa hälsningar, Rony
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-11-21 08:59:00
|
|
peter_ |
Kan man finna njutning i att vältra sig i självömkan? Någon som vet?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-11-21 16:30:00
|
|
Mats TCM |
23 Men om andra intalar en att man är en loser då ankommer det ju inte på en själv om man oxå upplever sig själv som loser. Eller hur?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-11-21 16:31:00
|
|
Mats TCM |
24 Det kan man säkert, jag vet inte o tydligen inte du heller. Vad jag vet är att livet sög för den hemlöse mannen på Medborgarplatsen och jag delar hans uppfattning. Självömkan eller inte, tja döm själva.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-11-21 16:33:00
|
|
Mats TCM |
22 Jajaja, det ligger säkert en hel del i vad du sägaer, skall man snacka käk så tror jag det hela är mycket enkelt. Skär ner på fett, ät frukt & grönt, rågbröd, gärna vegetarisk kost, en del potatis dock ej för mycket ty det kan ge diabetes mycket sallad, drick mycket vatten. Men fan vad tråkigt det låter?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-11-21 16:35:00
|
|
peter_ |
26. Jag tycker att du verkar göra just det.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-11-21 16:38:00
|
|
Mats TCM |
28 Nej inte alls. Jag beskriver en verklighet som finns utanför ytterdörren! Det är väl knappast att vältra sig. Vi kan inte blunda för verkligheten. Verkligheten är ingen tebjudning eller ett "gulligull".
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-11-25 05:08:00
|
|
Sunny |
En sådan här natt när man inte kAN sova fast man måste för man måste upp tidigt kan jag nästan bli så trött att jag vill dö.
Bara för att få slut på ångesten därinne.
men det är långt ifrån allvarligt menat.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-11-25 10:25:00
|
|
Janne B |
Exakt den situationen känner jag igen. Jag kan inte sova för att morgondagen ska vara lite annorlunda. Tankarna spinner timme efter timme och övergår i lätt ångest.Eftersom jag vet orsaken till sömnlösheten blir det inte värre än så. Slutligen somnar jag av utmattning. Samt vaknar flera timmar senare än vanligt. Ser mig omkring på en nystädad lägenhet, för dottern med nyckel tassar runt i lägenheten. Ångesten är slut."FRöjdas var sinne..."
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-11-25 10:52:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej janne.Vilken skön känsla att få vakna på det viset.Känner riktigt värmen.jag hörde ett uttryck ,som jag tycker var/är så vackert, när jag vaknar vid 4 före,innan jag hörde orden,blev jag stressad,över att inte kunna somna om, nu tänker jag på orden och då känns allt bra,även om jag inte kan somna om.Det är vid den tiden,då vi har vi har vårt möte med vår själ.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2006-11-25 11:05:00
|
|
Janne B |
"Di gamle" talade om vargtimmen som inföll på lite olika tider för olika människor. Andra människor hade svårt att sova vid Nymåne p g a månens kanske magiska krafter. "Möte med vår själ" var ett fint och sant uttryck.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2006-11-25 11:08:00
|
|
Janne B |
HUr blev min själ så som den nu blev? Ska i dag hälsa på en flicka som fyller ca 86 år. Hon var barnpiga åt mamma som fick fem barn. Rut fastnade i min själ, medan andra barnflickor kom och gick.Vilken attityd till barn hade Rut som var annorlunda, det undrar min själ i dag...
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2006-11-25 19:58:00
|
|
Mats TCM |
Vilka intressanta och meningslösa liv ni lever? Grattis gott folk! Själv lever jag ett jävla sk-t liv. Om ni skulle plågas lika mycket som jag skulle ni pinka på er efter två röda! Ursäkta alla för mitt grova språkbruk, men ibland måste man tala i klartext!
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2006-11-25 20:26:00
|
|
Janne B |
Mats, du vet inget om vilka liv vi andra lever och har sällan något nytt att säga om dig själv. Jag ser ingen klartext i det du skriver, bara upprepningar. Trots att du har kapacitet till något helt annat!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2006-11-27 19:55:00
|
|
Mats TCM |
35 Jag måste be om ursäkt i svar 35 som jag skrivit står det meningslösa, det skall stå MENINGSFULLA istället! Jag ber om ursäkt Janne B och alla andra!
|
| |