|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-19 01:24:00
|
|
Daniel Wijk |
Att det finns kvinnor som har det jobbigt ser jag knappast som någonting osant utan det är jag väl medveten om. Jag vet bara inte varför jag ska behöva ta skit för det. Att dom mest högljudda rösterna i den feministiska rörelsen inte vet hur vanliga kvinnor har det är ingen nyhet, dom är ju politiker och som de flesta andra politiker på en helt annan planet än fotfolket.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-19 01:28:00
|
|
Daniel Wijk |
För att avrunda: Både män och kvinnor har problem. Män är överrepresenterade i utslagna på gatan och kvinnor är överrepresenterade i att vara ensamma låginkomsttagare med barn. Vi kan fortsätta i all evinnelighet och det enda som är säkert är att en tävling i vem som mår sämt inte gagnar någon alls utan bara gör saken värre för alla inblandade.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-19 01:30:00
|
|
Daniel Wijk |
Om man ska slänga ut alla sega gubbar ur styrelserna får amn också slänga ut alla sura gummor ur universiteten. Lika orättvist mot näringslivet som mot universiteten. Bägge vill ha självbestämmanderätt och förtjänar detta. Personer som går över gränserna och verklige beter sig illa kan dock slängas ut med lagar som ger dom en väl förtjänad dunk i skallen. Detta borde gälla både sura kärringar som sega gubbar...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-19 07:12:00
|
|
ann53 |
Precis det du skriver om nu var det jag uppskattade i J.S artikel. Att folk uttrycker det de själva känner och inte hänger upp sig så jävla mycket på vad andra säger. Jag håller med dig om precis allt. Jag har träffat på svin till karlar men visst har jag träffat kvinnogrisar också
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-19 07:15:00
|
|
ann53 |
Det jag har svårt för när det gäller män i allmänhet är att de inte säger det de tycker själva utan de slänger statistik och fakta omkring sig och det har kvinnor också börjat göra. Det blir så opersonligt och därmed också obegripligt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-19 07:17:00
|
|
ann53 |
Därför tyckte jag om dina inlägg här nu, du gör dig förstådd och jag kan precis känna igen mig!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-19 08:55:00
|
|
ann53 |
Att se människan i mannen kan nog vara lika svårt som att se den i kvinnan....Du gör dig synlig för mig i dina inlägg och det tackar jag för!
|
| |