|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-18 14:17:00
|
|
HonkyTonkMan |
Anpassa budskapet är en sak, men att så ryggradslöst låta sin kappa fladdra för vinden som Reinfeldt har gjort sedan han blev moderat partiledare är rent patetiskt. Det är bara Borgs hjärtebarn, den minskade tryggheten i A-kassan, som moderaterna hållit fast vid oavsett debatt. Allt annat har Reinfeldt övergivit som råttor överger ett skepp i sjönöd, så fort han fått mothugg.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-18 17:59:00
|
|
Eleni Schmidt |
Du rätt, jag tycker själv att han flörtar för mycket med sossarna. Men man måste fråga sig varför. Politikerna är så oerhört beroende av vår välvilja, och tyvärr så tror jag många känner sig tvingade att bli kappvändare. Reinfelts första tal som statsminister var talande, han ville verkligen göra alla nöjda, från nyliberaler till inbitna sossar. Det går förstås inte.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-18 18:19:00
|
|
stålis |
Elini, åter igen, frågan ingen vill svara på, vad hade du sagt om Reinfeldt sagt att det urafrikanska är barbariskt - bara som en jämförelse? Hade du upplevt det som föraktfullt mot könsstympning, etniskt hat, slaveri, vodoo med
människooffer etc?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-18 18:22:00
|
|
stålis |
Varför kan du inte vara konkret? Varför bara en massa inlärda floskler om nationalism fy?
Och på vilket sätt är jag nationalist?
Jag är inte speciellt svensk, mer europeisk. Min politiska inspiration hämtar jag från andra länder, fast jag tar upp konkreta svenska företeelser och kritiserar dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-18 18:26:00
|
|
stålis |
Sen är listan över moderaterna och Fredriks feghet så lång att jag kan inte dra den här. Tag bara hur han och Beatrice Ask tiger om vänstervåldet mot Sverigedemokraterna. Expressen kallar det beklämmande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-18 18:27:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-18 20:02:00
|
|
Eleni Schmidt |
Jo, jag hade höjt på ögonbrynen. Men många tycker det är okej att säga så om sitt eget folk Reinfeldt är ju svensk-men inte om andras. Det finns t ex engelsmän som dissar sin egen kultur men inte andras. Vanligt förekommande, och knappast något som utmärker just Reinfeldt. Det är som judar som drar förintelseskämt, det anses som opassande om andra grupper gör det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-18 20:05:00
|
|
Eleni Schmidt |
På vilket sätt är du nationalist? Tja du...kanske på grund av att du ständigt skriver artiklar som beskriver hur skadlig invandringen är för Sverige. Rätta mig om jag har fel, men i någon artikel liknade du väl invandrarna och oss andra generationens invandrare som ett virus i människokroppen? Det är väl nationalism, såvida jag inte har missförstått begreppet helt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-18 20:09:00
|
|
Eleni Schmidt |
Sverige åt svenskarna har du också skrivit. Så ja, nationalist kan man väl kalla dig. Men jag håller med om att det är trist att man utsätter er sverigedemokrater för våld. Odemokratiskt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-19 08:04:00
|
|
stålis |
8/ Jag vet inte var du får virus ifrån. Däremot brukar jag jämföra för stor invandring som lika skadlig för samhällskroppen som ett för stort matintag är för människokroppen. Det uppstår i båda fallen långsiktigt en massa sjukdomar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-19 08:08:00
|
|
stålis |
9/ "Sverige åt svenskarna"? Har jag verkligen skrivit exakt så? Jag vet att jag hävdat att vi euro- svenskar bör ha rätt till en egen nationalstat precis som judar, kurder, palestinier, etc, men att jag uttryckt med "Sverige åt svenskarna" - nej, det är för vulgärt för att vara i min stil. Jag är mer sofistikerad. Dessutom låter för etniskt exkluderande för att svara mot min xenofila karaktär.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-19 08:10:00
|
|
stålis |
Nej, enligt den gängse definitionen av "nationalist", speciellt då bland nationalister à la Nationaldemokraterna med flera, så är jag ingen "nationalist". Jag är däremot en ganska utpräglad libertarian. Dock oortodox sådan, men nämn en libertarian som är det till 100 procent!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-19 08:17:00
|
|
stålis |
En petitess kanske, men man är inte "Sverigedemokrat" bara för att man en gång i sitt liv röstat på dem i protest mot oikofobi och för stor invandring. Jag kritiserade dem senast i dag på min blogg för ynkedom för att de inte vill avskaffa JÄMO - tillsammans med DO, förstås! Jag har även anklagat dem för att vara
"smygfeminister".
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-11-19 08:20:00
|
|
stålis |
Det finns många skillnader mellan deras åsikter och mina. Jag är betydligt mer osvenskt radikal i fler frågor än dem och andra partier.
Vill t ex legalisera etnisk diskriminering inom den, nb, privata sektorn och sexköp samt droger. Detta just på grund av min libertarianism nyliberalism.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-11-19 08:22:00
|
|
stålis |
Bortsett från rätten till etnisk diskriminering, så är de andra åsikterna anatema för de flesta nationalister. Vidare kan nämnas att test på internet alltid visat att jag har störst åsiktsöverenstämmelse med moderaterna, fast jag hatar dem ändå på grund av en rad orsaker som jag inte orkar dra en gång till.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-11-19 08:24:00
|
|
stålis |
Sammantaget är jag nog mer "internationell" och "tolerant" än Fredrik Reinfeldt, som är en illiberal förbudsivrare jämfört med mig.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-11-19 08:28:00
|
|
stålis |
P.S, Utelämnade "det" och annan pseudo-dyslexi i texten ovan beror på att jag just kommit hem från mitt nattjobb och nu måste sova. Sourze är, till skillnad från Sd-Kuriren. spärrad sida på mitt jobb, så jag kan inte "battla" här via min jobb-dator.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-11-19 13:20:00
|
|
Friskytten |
Svar 10. Schmidt är ju en känd lögnare och provokatör. Om hon påstår att du sagt något utan att ge länk är det inget att fästa sig vid. Alla läskunniga har fullständigt klart för sig att du inte "ständigt skriver artiklar som beskriver hur skadlig invandringen är för Sverige." Som S. hävdar i svar 8. Inte heller har du beskrivit invandrare som virus utan i stället gjort en liknelse mellan en kroppas matsmältning och ett lands:
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-11-19 13:22:00
|
|
Friskytten |
En kropp kan inte ta in hur mycket föda som helst utan att smälta den, och ett land kan inte ta in hur många invandrare som helst utan att "smälta dem", alltså integrera dem. S. är en enklare typ av debattör som kanske läst några nummer av Expo och därmed tror att hon begriper frågor om "rasism" och "nationalism". Bry dig inte om debattörer på den nivån.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-11-19 17:54:00
|
|
stålis |
Pedant som jag är googlade jag på ståhlberg och stålis samt invandring och virus. Fann inget annat än detta:
Länk: tinyurl.com
|
| |