|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-17 09:39:00
|
|
ann53 |
Intressant fråga Anna. Jag tror att varje kvinna som håller på sin rätt utan att vika sig tämligen omgående räknas in i denna elit.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-17 10:14:00
|
|
Anna Drangel |
Precisus Exactemente! uttalat av en utbildad elitfemistisk argumentationstekniker drillad i den elitfeministiska argumentationsstabens andra styrka, även gjort excercis som elitordjägare i Sibirien.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-17 10:19:00
|
|
peter_ |
OK, men vad har ni att säga om Friskyttens länkar angående lönediskriminering och DN-artikeln om orättvis betygssättning? Hur förhåller det sig till era föreställningar i dessa ämnen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-17 10:26:00
|
|
Anna Drangel |
Peter: syftar du på mig eller Ann när du skriver "ni", eller är du bara väluppfostrad?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-17 10:46:00
|
|
Anna Drangel |
Läste DN-artikeln och om det är så att tjejer får högre betyg än killar trots att killarnas resultat är likvärdiga på nationella prov så betyder det väl att ditt betyg påverkas av skolk, närvaro, arbetsflit och såna saker. Då kanske det vore bättre med betyg i uppförande så man kom ifrån detta.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-17 10:47:00
|
|
Anna Drangel |
När det gäller Friskyttens länkar kan jag inte hitta dom. Du får gärna lämna dom igen så jag kan gå in och kolla.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-17 10:50:00
|
|
Anna Drangel |
Sedan kan jag också tycka att man nu i dessa dagar av antifeminism letar efter saker att "förgöra" feministers argument. Som t ex att KVINNOR LJUGER OM VÅLDTÄKTER", fast det är en föhållandevis låg procent som faktiskt gör det. Och av galningar finns det lika många kvinnor som män. Nej, då ska det argumentet dras upp med förstoringsglas tills man kan få för sig att tro att alla kvinnor som blir våldtagna kanske "luras".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-17 10:55:00
|
|
Anna Drangel |
Det är så lätt för antifeminister att ta tillfället och bita sig fast i såna här saker och få dessa att bli allmängiltiga. När sanningen faktiskt är den att - visst blir även män orättvist behandlande och missgynnade i samhället, men det får inte ta udden av jämställdhetsdebatten. Typ "det är faktiskt synd om mig med..., varför ska ni få så mycket uppmärksamhet."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-17 10:57:00
|
|
Anna Drangel |
Till en av de mest orättvisa sakerna för män är att kvinnor ofta bedömer män utifrån hur stor plånbok dom har. Det här är något jag verkligen vill ändra på. Därför säger jag - låt kvinnor också tjäna stora pengar, så kanske vi kan komma ifrån det här. Eller åtminstone att män väljer kvinnor med feta sedelbuntar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-17 11:58:00
|
|
Friskytten |
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-17 12:39:00
|
|
ann53 |
Tillpeter : Du hänvisar till diverse länkar och jag har inte hunnit läsa dem, men när det gäller lönediskriminering så blir det ju svårt att påstå att kvinnor har sämre löner eftersom de jobbar inom offentliga sektorn där det inte finns så många män att jämföra med och därmed glöms detta väl kända faktum gärna bort!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-17 12:40:00
|
|
ann53 |
Håller helt med Anna i svar 9 även om jag valt att nöja mig med små utgifter hellre än stora inkomster så att jag kan prioritera en del andra värden...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-17 12:52:00
|
|
Friskytten |
Svar 0. Nej, det är du inte. Det har du visat så tydligt det någonsin går i ett större antal kommentarer. Svar 1. Jaha. Svar 5. Skolans alltför ensidiga inriktning på teori och allt för dåliga disciplin är båda faktorer som främst missgynnar pojkar. I praktiken är skolan alltså feministiskt anpassad. Så du har alltså delvis rätt. Svar 7. Det är ett väldigt tyckande här. Frågan är hur många kvinnor som ljuger. När man vet det kan man föra en riktig debatt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-11-17 12:53:00
|
|
Friskytten |
Svar 8. Det finns i stort sett ingen jämställdhetsdebatt eftersom kommandot i debatten tagits av feminister som inte är intresserade av jämställdhet. Svar 9. Det är bara att sätta igång och jobba på. Lycka till.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-11-17 14:12:00
|
|
Jan E |
Hm, något säger mig att Friskytten har ett komplicerat förhållande till kvinnor. Väna och timida kvinnor går säkert bra, men om de mopsar sig, då jävlar ;-
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-11-17 14:56:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Något säger mig att Jan E är en lismande idiot!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-11-17 15:17:00
|
|
ann53 |
Men jag tror Jan E har alldeles rätt! Här formligen vråker ni män Inte alla ut er en massa påståenden om att troligtvia hela historieskrivningen är fel. Ni lägger ord i mun på kvinnor och förnekar de erfarenheter vi har och sedan svänger ni precis som friskytten hela debatten till att slå fast att kvinnor bara hänger sig åt tyckande.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-11-17 15:20:00
|
|
ann53 |
Vari ligger den objektiva sanningen i era yttranden om kvinnor? På vad ssätt skiljer ni er från extremfeministerna och var har de kärt sig sin retorik och från vilka tror ni? från andra kvinnor? Knappast!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-11-17 16:05:00
|
|
Jan E |
Något säger mig att TLA är Sourze´s främste leverantör av intetsägande oneliners. Någon som sett TLA utveckla en tanke till formatet högst två meningar - ofta illa formulerade dessutom - någon gång?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-11-17 16:12:00
|
|
Biff |
Anna. Elitfeministisk argumentationsteknik är ett sätt feminister ofta använder när de argumenterar. Denna går ut på att man hänvisar alla begrepp man använder till andra begrepp, som i sin tur grundar sig på ytterligare begrepp, så att den som ifrågasätter helt enkelt ska kollra bort sig. Det som på andra områden anses väldigt viktigt - att förminska glappet mellan språk och verklighet - är helt och hållet bortglömt inom feminismen.
|
| |