Inlägg #1: Postat: 2006-11-12 14:56:00
|
Friskytten |
Självklart blir listan på det som man måste informeras om rätt omfattande och många gånger mycket svårbegriplig. Det är klart att många invandrare kommer att fråga sig varför det är helt OK att rituellt avlägsna ollonförhuden på småpojkar men inte clitorisförhuden på småflickor. Men eftersom det är så det går till här just nu så måste invandraren börja med att acceptera detta.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-12 14:57:00
|
Friskytten |
Eller få se nu? Hade vi redan en fullt utvecklad mångkultur i Sverige innan muslimerna kom hit? Har vi alla missat en faktor här? Hm. Säg av vi förbjuder all religion för enkelhetens skull, så slipper vi en massa bråk. Fast religion är ju en integrerad del av nästan alla kulturer. Då måste vi också förbjuda all kultur. Så skönt! Äntligen lite lugn och ro! Då ska jag koppla av med att lyssna på lite Mozart. Vem bankar på dörren? Polisen? Jag förstår inte...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-12 15:02:00
|
Friskytten |
Nej, det där blev visst fel. Hm. Men om vi gör så här då: Vi tar alla språk som förekommer i Sverige, en hundrafemtio stycken uppskattningsvis, och så blandar vi dem efter den procentandel som talar respektive språk, och så skapar vi ett officiellt språk som alla måste lära sig. Då blir det väl äntligen rättvist? Hm. Men om 1000 personer invandrar och talar ytterligare ett språk, då måste vi ju göra en omfattande justering och alla måste lära om. Ja, ja, det går väl.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-12 15:02:00
|
Friskytten |
Likadant kan vi väl göra med alla förkommande religioner? Få se nu. Alla är ju inte religiösa förstås. Hur gör vi med det då? Kanske ska det vara förbjudet att vara religiös? Nej, kanske ska det vara förbjudet att inte vara religiös. Fasen vad svårt det är med mångkultur. Men det SKA gå. Vi får aldrig ge oss! Eller blev det fel nu igen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-12 15:10:00
|
Friskytten |
*sedan lite grovt 1000 år.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-12 16:45:00
|
Elina |
Ihan oikein, bueno, fine, bra, gut --äh vad det blir svårt men jag hinner som tur dö innan den ultimata integrationen sker.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-12 17:14:00
|
Beckisbarnet |
Jag tycker det vore en bra idé om den muslimska pappan åker tillbaks till det land han kommit ifrån. Men det är klart, han vill nog inte det, för i de flesta muslimska länder har dom ju ingen demokrati eller frihet, utan bara förtryck. Det kan nog få till & med den mest inbitna islamist att sticka hemifrån.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-12 17:16:00
|
yron |
Vi kanske kan starta en ny religion, typ "allas bästa", kanske inte marknadsföra den på samma brutala sätt som när de nu ledande var små, utan kanske helt humant via internet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-16 14:29:00
|
Thomas L. Aabo |
Har inte läst resten. men efter ditt inlägg garvade jag !
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-16 14:51:00
|
Janne B |
I ett läge då folk inte verkar förstå sig på kristendomen och nästan avskyr Islam så borde ett mellanalternativ skapas. SÅ jag har uppmanat Humanisterna att slå på stort och starta en egen kyrka. Men jag fick svar att det inte var aktuellt för tillfället. Men jag tycker det är lite fisigt att de bara har 2300 medlemmar? efter 50 års kamp. Trots en ordförande med ringar och hårsvans.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-16 15:07:00
|
Leif-Arne |
10 Men egentligen Janne, vilket borde vara störst anledning till betänkligheter, att det finns de som funderar och tar ställning om än lite olika ställning, än de som inte bryr sig om något?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-16 15:09:00
|
Leif-Arne |
11 Om man vill ha ut ett budskap, är det ändå en tillgång att ha en kritiker. Det bidrar till uppmärksamhet samt att fler funderar och kanske tom själva engagerar sig.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-11-16 16:23:00
|
Janne B |
Jag menar att Humanisterna är en mycket viktig rörelse och har flera ggr uppmanat folk att gå med där.De bedriver sedan länge en bra religionskritik men ibland övergår kritiken i en en vilja att få bort all religion. Då kan de låta väldigt intoleranta.
|
|