Inlägg #21: Postat: 2006-11-12 21:33:00
|
Elvy |
Jan Guillou/ varför har du gömt dej här i sourze?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-11-12 21:51:00
|
CimEfraimsson |
12 / Men nu går du för långt. Kan du inte vara mogen nog att hålla dig till det vi talar om från början? Jag tycker absolut synd om invånarna, har en väldigt god vän som har släkt där som får kämpa varje dag för att ens komma in till stan, då dom har ett system som gör att ett visst antal bilar får komma in.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-11-12 21:51:00
|
CimEfraimsson |
Annars skulle stället stanna. Så visst, jag tycker synd om dom. Hur i helvete kan det leda till att du säger att jag gör det för att på nåt sätt höja mig själv? Patetiskt. Håll dig till frågan.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-11-12 21:54:00
|
CimEfraimsson |
Det här är inte en rasfråga i min bok, det här handlar om ett krasst sätt att sköta saker, en oförståelig politik.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-11-12 21:57:00
|
CimEfraimsson |
7 / Nej stålis, man har inte rätt att försvara sig med alla medel. Det tycker jag inte. Moral-filosofiskt, kanske, men det är fortfarande ett steg tillbaka i utvecklingen. USA som land måste ha kommit längre än ett stängsel, om du förstår vad jag menar.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-11-12 23:31:00
|
Friskytten |
Svar 13. "Baksidan av detta är att man inte tycker ett smack synd om offer för omvänd rasism, eftersom förövarna inte är moraliskt ansvariga för sina brott utan själva offer för "strukturell rasism"." På pricken. Samma modell gäller för alla som förklarar sig för "förtryckta". Feminister t.ex. kör samma grej. Vad de än säger och gör mot män går de i sina egna ögon ansvarslösa. Samma mekanism. Ofta samma människor naturligtvis som de som anser att "vita" inte kan utsättas för rasism.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-11-12 23:35:00
|
Friskytten |
Dessutom ofta samma människor som blir innerst inne blir rasande vid tanken på att någon annan tjänar bra med pengar, och då reagerar genom att kräva progressiv skatt vars intäkt sedan ska delas ut till "de förtryckta" i så hög grad som möjligt. Och finns redan progressiv skatt kan den ju alltid höjas. Åter till förmån för "de förtryckta". Och så vidare....
|
|
Inlägg #28: Postat: 2006-11-13 07:57:00
|
stålis |
Cim, i 18 svar på din artikel håller jag mig till ämnet för den. I 9 svar om man räknar med det till Unto så har jag avvikit från ämnet. Mestadels för att jag sätter in din och Jan E:s attityd till USA:s problem med illegal massinvandring i ett större sammanhang, som jag är övertygad om är relevant för att förstå er psykologiska bevekelsegrunder.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2006-11-13 07:58:00
|
stålis |
25/ Nej, jag förstår inte ett smack vad du menar. Gör du det själv? Om så är fallet, kan du förklara vad du menar?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2006-11-13 08:02:00
|
stålis |
22-23/ Jag förstår inte heller nu vad du pratar om. Vilket "ställe"? Arizona eller Mexiko eller Mellanöstern? Vad har det ämne jag skall hålla mig till med busslinjer och att ta sig till stan att göra?
|
|